Avatar billede Claboe Nybegynder
20. juli 2015 - 16:23 Der er 1 kommentar

Bærbar i forhold til ny gamer-PC

Min søn har en bærbar Toshiba L755-1DR, Intel Core i7 GHz,4GB Ram, 640 GB harddisk.

Nu ønsker han sig en større skærm og et gamertastatur

Men er den bærbare fremtidssikret, så jeg "bare" kan købe skærm og tastatur og tilføje det (hvilket jeg går ud fra kan lade sig gøre) - eller bør jeg gå all in og købe en ny PC til ham i stedet for og sælge den bærbare?

Og har I i så fald eventuelle forslag, så han kan spille de store krævende spil?

På forhånd tak

Claus
Avatar billede Slater Ekspert
20. juli 2015 - 17:59 #1
Du vil altid få rigtig meget mere power for pengene med en stationær end en bærbar. Der er slet ingen tvivl om, hvad der bedst kan betale sig, hvis formålet er at spille.
En bærbar er jo til gengæld praktisk på andre områder, bl.a. til skolearbejde osv.

Vil han spille nye, store spil i høje indstillinger, så kan det ofte bedre betale sig at købe en billig bærbar til skolearbejde OG en gamerstationær ved siden af. Så meget dyrere er en god gamerbærbar.

Den Toshiba du nævner har et Geforce 525M grafikkort, som får en G3D benchmark score på 619. Det er meget lavt. Du vil absolut ikke kunne køre krævende spil på det. Et grafikkort til omkring 2000 kr til en stationær får over 6000 i samme score.

Så kort sagt: I kan kun selv vurdere jeres behov, men der er ingen tvivl om hvor du får mest kraft for pengene.
Men ja, du kan sagtens bare slutte en ny skærm og tastatur til den bærbare.