Avatar billede skolevej321 Forsker
04. juni 2015 - 19:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Updatefejl

windows update-fejl-x80070057 driller.
Hvordan løser jeg problemet uden at skulle prøve med diverse forsøg med indkøb af dubiøst software der mener de kan løse problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2015 - 19:54 #1
det kan være vedr "nVidia GeForce 7300 LE"
Nu har du jo skrevet en lang forklaring og lidt om maskinens opsætning - så hvis et gæt er ok, så spring den over, og hent driver fra nvidia selv.
Eller så har jeg da også link til et gratis, 'ikke dubiøst' program, der nulstiller windows update, så du kan kører videre.
Hvad har du forsøgt selv?
Avatar billede skolevej321 Forsker
04. juni 2015 - 20:40 #2
Der er tale om en Asus Ee pc.
Jeg har kørt advance Systemcare vedligehold, Ccleaner og Malwarebytes  Antimaleware. Alle driverre er opdateret v.h.a. Driverbooster2.
Styresystemet er windows 7 home og kører omend lidt landsomt.
Den skal nok bruges til lidt tekstbehandling/regneark og streaming.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2015 - 21:05 #3
nulstil windows update (og få rettet andre fejl samtidig)
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
gå ned på siden til Installer (12.28 MB)
og hent den ud for Direct Download
Når du kører programmet, så bare start med fanebladet 'Step 4: optional'
og kør videre der. Under fanebladet +repairs så bare kør det, som den selv foreslår, og ikke andet.
Avatar billede skolevej321 Forsker
19. juni 2015 - 16:31 #4
undskyld det sene svar.
Jeg har gjort som ovenfor beskrevet.
Intet nyt - ?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2015 - 17:08 #5
Jeg har ikke andre bud på reparationer. Har du navnet på opdateringen - det kan jo være den ikke passer til en eee?
Avatar billede skolevej321 Forsker
19. juli 2015 - 10:11 #6
W7 sp1.
Jeg har downloaded opdateringen men installationen går i stå ca ved 30-40%
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2015 - 10:27 #7
Det var nu navnet på opdateringen, som Update vil hente. Typisk hedder de noget med KB og så en masse tal. Ud fra det navn kan man søge på Microsoft.com og få at vide, hvad den piller ved og måske ud fra det se en fejlkilde.
Avatar billede skolevej321 Forsker
19. juli 2015 - 11:42 #8
kb976932
Avatar billede skolevej321 Forsker
21. juli 2015 - 12:13 #10
Jeg har afindstaleret avast antivirus, slået firewall fra
og ellers gjort sinker bliver bedt om i vejledningen.
Tingene kører fint m.h.t det første del af processen
men når w7 sp1 skal indstaleres kører indstalationen typisk
40-50% og så går tingene i stå.
Jen har ivrigt prøvet at tilslutte en ekstern harddisk.
Den kan jeg ikke se og derfor intet hente fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juli 2015 - 12:31 #11
Surt mht sp1. Overvej at tage springet til win10, som snart er på banen.
Ekstern disk - højreklik på 'denne computer' i stifinder, og vælg egenskaber (mens den eksterne disk er på). Så diskhåndtering, og se om den har fået tildelt et drevbogstav. Ellers gøres det let der - marker disken og vælg drevbogstav. Det er ofte alt der skal til, og win husker det fremover.
Avatar billede skolevej321 Forsker
23. juli 2015 - 11:43 #12
Jeg accepterer svaret og giver point.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2015 - 12:08 #13
Her er et svar, accepter det, og jeg får point.