Avatar billede TTA Seniormester
12. maj 2015 - 21:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Explorer går ned - men er det pga. Flash?

Når jeg åbner Internet Explorer, og går ind på Facebook, så når siden lige nøjagtig at blive indlæst - så får jeg beskeden "Internet Explorer er holdt op med at fungere", og Windows "søger efter en løsning på problemet" (der som bekendt altid ender uden resultat). Derefter kommer den gule bjælke i bunden af billedet "Et problem med denne webside fik Explorer til at lukke fanen og åbne den igen". Sådan kan jeg gøre 3-4 gange, før Explorer til sidst opgiver og skriver "Vi kunne ikke sende dig tilbage til Facebook".

Jeg får samme fejl på andre sider med videoer etc., f.eks. youtube, ekstrabladet. Men først når jeg prøver at åbne en videosekvens.

Jeg kan se i listen over installerede programmer at Adobe Flash Player 18 NPAPI er installeret d. 8. maj - så det burde jo være ret up-to-date. Og jeg har tidligere i dag godt kunne bruge youtube uden problemer. Så det er et problem, computeren/Explorer har raget til sig i løbet af dagen.

Når jeg søger efter eller prøver at køre opdateringer på Explorer og Flash, så får jeg at vide at de nyeste opdateringer allerede er installeret...

Hvad kan problemet være?
Avatar billede TTA Seniormester
12. maj 2015 - 22:24 #1
Har nu fjernet Adobe 18, da den seneste version ifølge Adobe selv er 17! Så jeg ved ikke hvad det er for et program, der er blevet installeret.

Jeg genstartede så pcen, hvorefter den kørte 47 (!) opdateringer. Men Explorer går stadig ned på samtlige sider, der indeholder videoer eller andet, der bruger flash.
Avatar billede TTA Seniormester
13. maj 2015 - 00:08 #2
Det er åbenbart også noget, der påvirker Skype. Når jeg åbner Skype begynder det at indlæse i 4-5 sekunder, og går derefter omgående ned. Men der kommer ingen fejlmeddelelser - det lukker bare ned.
Avatar billede TTA Seniormester
13. maj 2015 - 11:24 #3
Problemet er løst. Det viste sig at være skærmdriverne, der trængte til en opdatering.