Avatar billede Lars8960 Mester
11. februar 2015 - 17:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette på ekstern HDD. Fejl 0X80070052

Jeg foretager Backup af Photoshop Elements 11 på en ekstern harddisk. Desværre kan denne backup ikke anvendes, da der mangler en vigtig xxx.TLY fil. Det skyldes åbenpart mangler i programmet. Derfor vil jeg gerne slette mappen med af backup-filer igen, så den eksterne harddisk ikke bliver fyldt med et sæt backup's der ikke kan anvendes. Efterhånden har jeg nu fået lavet 6 folders med backups, hvilket gør at den eksterne HD bliver fyldt op med folders der ikke kan anvendes umiddelbart.
Jeg får meddelelsen "Fejl 0X80070052. Mappen eller filerne kan ikke oprettes".
Jeg har sikret mig at jeg som administrator har rettigheder til at foretage alt på harddisken, men det hjælper mig heller ikke.
Hvad gør jeg nu for at kunne sletter filer og folders?
Avatar billede milter Ekspert
11. februar 2015 - 18:56 #1
Kan du måske flytte mapperne til et andet sted og så slette dem derfra?

Prøv også at kigge her:

http://superuser.com/questions/446077/is-there-a-limit-of-max-number-of-files-in-external-hard-drive-folder
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2015 - 19:25 #2
Havde prøvet 4 ting.

0 Tilsluttet anden pc og prøve den vej.

1 Prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og slette den vej
Her er der ikke programmer der kører i baggrunden der måske lægger beslag på filerne.

2 Fjernet dem med Eraser som overskriver filerne. Hvis den ikke kan slette dem direkte forsøges slet ved genstart af computeren.

3 Bootet op på en "live cd" der kører Linux brugerflade og slettet den vej.
Live cd kan være en installtions cd til Linux hvor man vælger at prøve systemet (du skal ikke installere den)
Eller Hirens boot cd hvor man kan starte den op i MIniXp og gå ind i stisystemet og førsøge sletning den vej
Avatar billede Lars8960 Mester
13. februar 2015 - 15:24 #3
Til 220661:
0 Har prøvet at tilslutte  en anden PC, hvor jeg heller ikke kunne slette nogen filer på den eksterne HDD.

1  I fejlsikret tilstand kunne jeg heller ikke slette noget.
__________
Den eksterne disk på 1 TB var formateret i FAT32. Nu har jeg reforfateret den i NTFS. Og herefter kan jeg slette alle de filer jeg ønsker.

Det ser ud til at være løsningen.
I øvrigt har jeg en anden 1 TB ekstern disk, der også er formateret i FAT32. Og den kan jeg heller ikke slette noget på. Derfor overvejer jeg også at reformatere denne disk til NTFS.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2015 - 16:33 #4
Ja de fleste disken man køber er formateret til fat 32, selvom ntfs er mere udbredt, og kan arbejde med filer der ligger over 4 gb i størrelse som der er fat 32 max størrelse.
Avatar billede Lars8960 Mester
13. februar 2015 - 22:43 #5
Tak for de gode forslag, som er undersøgt grundigt. Jeg har valgt at reformatere 2 eksterne harddiske, dog efter sikkerhedskopiering! Begge diske er nu i NTFS-format. Og begge kan klare mine backups af billedbehandlingsfiler hver på 65 GB .
Avatar billede Lars8960 Mester
13. februar 2015 - 22:51 #6
Undskyld 220661. Det er dig der skal have points. Jeg vil forsøge at finde ud af hvordan jeg klarer det problem :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2015 - 23:04 #7
lægger et svar, og tak for det :-)
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2015 - 23:15 #8
Hej Lars.

Hvis du havde læst teksten i mit link i #1, ville du have set de her ord:

"Of course, the other option would be to not use FAT32. exfat and NTFS are both suitable."  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2015 - 08:13 #9
Hej milter og godmorgen :-)

Må erkende jeg ikke lige har læst dit indlæg #1, og at du derfor burde have været med på point i tråden.
Læg venligst et svar her:

http://www.eksperten.dk/spm/1001736
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2015 - 18:57 #10
God aften, og det er helt i orden :-)