Avatar billede kurtkn Praktikant
09. februar 2015 - 16:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flimrende skærm med lyserød baggrund

Jeg har en ældre HP Pavillion dv9821eo som pludselig er begyndt at opføre sig mærkeligt. Når jeg starter den flimrer Windows logoet i w7 og skærmfarverne flyder ud og baggrunden bliver lyserød i det der ellers skulle være hvidt. Jeg har skiftet skærmen med en anden uden det hjalp og opdateret skærmdriveren. Når jeg sætter en ekstern skærm til, så er billedet og farverne ok som de skal være. Er der mon nogen der har et forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2015 - 17:18 #1
Ser skærmkablet helt ud?
Avatar billede kurtkn Praktikant
09. februar 2015 - 17:37 #2
Ja, det gør det og jeg har jo også skiftet skærmen og dermed også kablet, det skulle derfor være mærkeligt om begge skærme og kabler skulle have den samme defekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2015 - 17:54 #3
Ok.
Prøv at oprette en ny bruger (gæst) på computeren og genstart computeren op på denne. Er fejlen også her?
Avatar billede kurtkn Praktikant
09. februar 2015 - 18:15 #4
Det har jeg lige gjort, men uden held. Har også chekket skærmkablet endnu engang. Har også prøvet en skærmkalibrering. Blot mærkeligt at billedet på en ekstern skærm er ok.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 20:11 #5
ekstern skærm virker, altså nr 2 ?

så er det jo videoport 1 i grafikkort som er i stykker
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2015 - 21:13 #6
#4 Ja jeg ville have du skulle prøve at oprette en ny bruger for at tjekke om det kunne være indstillingerne for brugeren der kunne være galt i. Efter denne test, kan det godt se ud til at porten er defekt.
Det var jo så et nemt svar for #5 at lægge ;-)
Avatar billede kurtkn Praktikant
09. februar 2015 - 22:40 #7
Tak for svarene. Jeg er usikker på om jeg har givet point rigtig, hvis ikke håber jeg der er en der vil guide mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2015 - 23:04 #8
Velbekomme.
Det kommer jo an på hvordan du ville give point ud?
Du har givet sidwave 30 point for det indlæg han skrev i #5

Som udgangspunkt er jeg imod at lægge nogle af mine indlæg ind som svar til løsningen er fundet, og jeg er blevet bedt om at lægge svar.
Ikke alle kører dog efter dette princip, og lægger måske allerede deres 1 indlæg i tråden ind som svar.
Det er ikke "ulovligt" at lægge 1 indlæg som svar.
Men gøres det som 1 indlæg skal være 100% den entydige løsning på problemet.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-3
Er der flere man vil give point, og vedkommende ikke har lagt et svar beder man om at hjælper lægger det. Kun et svar kan give point.
Du kan ikke give flere point i denne tråd her da du har lukket den.