Avatar billede needhelpplease Nybegynder
09. februar 2015 - 15:06 Der er 11 kommentarer

HP Pavilion

Hej alle.
har desværre fået et problem med min HP Pavilion dv6-3145eo Entertainment notebook pc, den vil ikke starte og når jeg prøver at starte den så kommer dette frem:

"Windows kunne ikke starte. Dette kan skyldes en nylig ændring på hardware eller software. sådan løser du problemet:

1: Indsæt indstallationsdisken med windows, og genstart computeren,
2: Vælg indstillingen for dit sprog, og klik derefter op næste.
3: Klik på reparer computeren.

Hvis du ikke har disken, skal du kontakte systemadministratoren eller computerproducenten for at få hjælp.

Status: 0xc0000225

Oplysninger: startvalget mislykkedes, da en påkrævet enhed er utilgængelig."

nogen der ved hvad jeg kan gøre ??
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2015 - 17:21 #1
Hej og velkommen til.
Hvilket system (Windows version) kører den?
HAr du prøvet at starte den op i fejlsikret tilstand, og udføre en systemgendannelse til da den virkede?
Avatar billede needhelpplease Nybegynder
09. februar 2015 - 17:54 #2
Hej og mange tak, den kører med windows 7 og det vil jeg lige prøve, tak for svaret :D
Avatar billede needhelpplease Nybegynder
09. februar 2015 - 17:58 #3
den vil heller ikke starte, den kommer bare frem med samme som står i beskrivelsen på dette opslag, ved du hvad jeg ellers kan gøre ?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 20:14 #4
din windows er bare gået i smadder
den har fået en opdatering og så er den gået i udu.

hvis du ikke kan systemgendanne eller reparere, så må du starte helt forfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2015 - 21:06 #5
Ja #4 er korrekt hvis andet ikke virker.
Jeg havde dog først prøvet at tjekke disken for fejl med chkdsk:
http://www.w7forums.com/threads/how-to-use-chkdsk-check-disk.448/
(Køres fra fejlsikret tilstand)
Samt et tjek af systemfilerne med sfc /scannow:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Avatar billede needhelpplease Nybegynder
10. februar 2015 - 00:58 #6
problemet er bare at hvis jeg prøver at starte den i fejlsikret tilstand så kommer den bare frem med samme meddelelse som jeg har skrevet i beskrivelsen.

hvad mener i med at starte helt forfra ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2015 - 15:40 #7
Gendanne systemet helt fra bunden.
Men skal du dette skal du have lavet en backup af dine filer.
Man skulle med en live cd (Hirens boot cd eller en Linux installatuions cd) kunne se filerne på harddisken, hvis den kan detekteres.
Har du en stationær pc ,eller en sata/ide adapter kan man også den vej få filerne over på et eksternt medie.
Avatar billede needhelpplease Nybegynder
12. februar 2015 - 16:36 #8
kan ikke huske om jeg har lavet en backup af mine filer, men lad os komme frem til det konkrete..

er ikke den helt store computer freak men kender da lidt til det men ville blive glad hvis i kunne skrive det sådan helt konkret.

er computeren færdig eller hvad kan jeg helt præcis gøre i dette tilfælde ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2015 - 17:58 #9
Svært at vide helt konkret. Jeg tror dog det er systemet der bare er korrupt, og derfor ikke vil starte.
Har du en cd til systemet (Windows 7)
Avatar billede needhelpplease Nybegynder
18. februar 2015 - 15:33 #10
nej har desværre ikke nogen cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2015 - 17:16 #11
Står Licens nøglen i bunden på computeren?