Avatar billede DaneX Praktikant
08. februar 2015 - 13:23 Der er 4 kommentarer

Harddisk: Kan få lidt liv - men ikke genskabe noget

En af mine harddiske er stået af. Den kan stadig spinne op, men ikke genkendes i Disk Management, når den er tilsluttet SATA.

Jeg har så forsøgt at smide den i en USB dock og så kan den til dels genkendes. Den dukker op som en "unknown disk" med den fulde kapacitet som "Unallocated". Men jeg kan ikke lave nogle partitioner på den.

Jeg har forsøgt mig med EaseUS Partition Recovery, hvilket ikke har hjulpet mig. Den står bare og kører og kører og kommer ingen vegne. Finder ingen partitioner.

File Scavenger finder heller ikke noget, selvom den læser hele disken (ca 5½ time om de 1,5 TB).

Er der nogen, der har nogen idéer til, hvad jeg ellers kan prøve for at redde data fra disken?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2015 - 13:38 #1
Fremover bør du lave en backup af dine data..

Fremover vil jeg anbefale dig at have Hard Disk Sentinel kørende i baggrunden så du kan holde øje med helbredet på dine harddiske..

Eneste ide jeg kan komme på er at det måske er printpladen det er galt med, men det er ikke altid muligt og dette kan nemt gå galt.. (Bemærk du kan ikke bruge hvilken som helst print plade).. (Altså den der er på bunden af harddisken hvor du forbinder strøm og sata kabel)
Avatar billede DaneX Praktikant
08. februar 2015 - 13:48 #2
Jeg har også backup af det vigtigste, men det er dog et par uger gammelt og jeg vil da gerne genskabe det hele hvis muligt.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2015 - 13:59 #3
Eneste måde jeg kan se det på er hvis du kan skifte print pladen.. Ellers skal du have fat i et firma og så koster det en del penge pr GB..
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 14:19 #4
du kan ikke gøre en skid. google dig frem til dansk firma der redder data.
det er ikke så dyrt, find et som giver et tilbud efter analyse.

i dette tilfælde vil de tager pladerne og sætte i en anden, og så kopiere det hele til en ny disk du får.

der findes nogle stykker, men her er en
http://www.ibas.dk