Avatar billede Blueeyez Mester
17. januar 2015 - 10:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mus der bruger det indbyggede Bluetooth

Vil blot høre om der findes mus der kan forbindes med det indbyggede bluetooth i ens bærbar?
Ser ingen grund til at have en mus med dongle og har fundet denne: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=GM-M7700B&pn=GigaByte&vare=539573&f=edbp

men er i tvivl om hvorvidt der er en dongle med eller ej (Har kontaktet bj-trading, men kan jo være der er flere bud derude :-)

Jeg kører Linux Ubuntu 14.10 :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 12:49 #1
efter min mening, vil det kræve at din computer kan gå ud og "finde" enheder, og her opdage musen.

musen kan jo ikke bare koble sig på bluetooth, det er jo en sikkerhedsbrist. så derfor er der vel selvfølgelig en dongle med.

det kører iøvrigt dårligt.
en radiofreq mus er meget bedre.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 12:50 #2
har du ikke noget med BT du kan aktivere ? en telefon eller noget.
så se om du kan få computeren til at opdage det.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. januar 2015 - 13:42 #3
Tænker nu os at computeren skal kunne finde musen, men ikke konstant.. man skal kun kunne koble musen til 1 pc ad gangen..
Sikkerhedsbrist? Det er næppe værre en bluetooth headset (Personen får jo ikke skærm billedet med).

radiofreq mus? Link til en mus med sådan noget? :-)

Har ingen andre enheder med bluetooth den kan kommunikere med. Har kun en iphone, men den kører solo løb.. Den bliver dog erstattet så snart der kommer smartphones med Ubuntu :-)

Som det er lige nu har jeg jo en dongle som kobles til pc og via den kommunikere min trådløse mus (Som jo bruger bluetooth) så der er jo ikke noget nyt i det, vil bare gerne undgå donglen da den virker overflødig..
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 17:50 #4
nej, donglen laver strømsignal fra usb port, om til radiofrekvens :)
Avatar billede Blueeyez Mester
17. januar 2015 - 19:57 #5
ja okay, så er det en radiofreq mus jeg pt har, men findes der ikke mus der kan forbindes til bluetooth modulet i min bærbar? (Om det er dårligt eller ej)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. marts 2015 - 11:52 #6
Lukker