Avatar billede FCB2 Nybegynder
15. januar 2015 - 19:19 Der er 4 kommentarer

Diagnose af PC

Nogen der kan fortælle mig hvor lang tid det tager at lave en diagnose af en computer, for at se hvad der er galt med den. f.eks hvis nu der er sket en vandskade eller virus.
Og hvor lang tid det vil tage og reparere vandskade og virus.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. januar 2015 - 19:27 #1
Det eneste, der er sikkert: Det er der INGEN der kan svare på. Begge dele afhænger af skadens omfang og der vil endogså være forskel på, om det er vandskade eller virus, der skal rettes op på.

Det svar lidt til at du kører din bil på værksted, døren falder af da du stiger ud og motoren dør med hult drøn - og derefter spørger mekanikeren, hvor lang tid han skal bruge på at skifte en pære i din cykellygte...
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2015 - 03:32 #2
1) det kan tage op til 1+ time at scanne igennem for virus
2) det kan tage 30+ min at skille en computer ad og rense og teste om virker

og så kan jeg ikke komme det meget nærmere.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2015 - 07:49 #3
Fantastisk - et ca. lige så præcist "svar".

Vi prøver lige for n'te gang: Alt i en tråd er "Kommentar" indtil trådstarter anmoder om "Svar"!
Avatar billede pretttyfly Praktikant
16. januar 2015 - 08:11 #4
du kan ikke endeligt diagnosticere en pc der har fået vand, der er altid en risiko for at der er kalk aflejringer som man ikke kan se med det blotte øje, derfor vil man også sjældent få garanti på en reperation udført på en pc med vandskade, dette gælder iøvrigt også for computere/tv/diverse som har fået en lynskade..