Avatar billede ZuluZuni Nybegynder
04. januar 2015 - 17:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder på harddisk (win7)

Jeg har sat min gamle harddisk (XP) over i min nye computer (win7) og vil gerne udenom problemet med, at jeg skal give mig selv rettigheder til at se hver enkelt fil jeg forsøger at få adgang til på det gamle drev - jeg har forsøgt at kopiere en mappe over på skrivebordet i Windows7, men det var desværre ikke lige en smutvej udenom problemet :-)
Jeg har højreklikket på det gamle drev og gået ind i sikkerhedsindstillinger og forsøgt med at give forskellige brugere fuld adgang også "Alle brugere" men uden held.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2015 - 18:11 #1
Hvis du højreklikker på mapperne i roden af drevet, vælger:

"Egenskaber" => "Sikkerhed" => "Avanceret" => "Ejer" => "Rediger" => Peg på din bruger (husk flueben i "Ersat ejer af underbeholder og objekter") og derefer [OK]

- så skulle den være der.
Avatar billede ZuluZuni Nybegynder
04. januar 2015 - 18:48 #2
Tusind tak for hjælpen, det virkede ...nu er der godt nok en masse hængelåse på undermapperne, men jeg har trods alt adgang nu og kan kopiere de filer jeg skal bruge over på det nye drev.
Avatar billede ZuluZuni Nybegynder
04. januar 2015 - 18:51 #3
Du må gerne sende et "svar", så jeg kan give point :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2015 - 19:11 #4
Super - og selvtak!