Avatar billede ZuluZuni Nybegynder
04. januar 2015 - 14:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genopret mappe efter omdøbning til en "Godmode"

Jep, jeg har kvajet mig ...omdøbte min fotomappe til "Godmode" og nu kan jeg ikke genoprette mappen igen, er der nogen løsning?
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2015 - 15:27 #1
Hvad mener du? Kan du ikke bare omdøbe den igen? Eller har du gjort andet udover at omdøbe mappen?
Avatar billede ZuluZuni Nybegynder
04. januar 2015 - 16:16 #2
Her er en artikel http://www.computerworld.dk/art/11456/saadan-leger-du-gud-i-windows-7

Jeg har forsøgt at omdøbe mappen, men ikonet for kontrolpanelet (Godmode) er stadig det samme uanset hvad jeg kalder den.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2015 - 16:30 #3
Hvilket styresystem?

Jo, jeg kender godt Godmode, men jeg kan stadig ikke helt forstå, hvad dit problem er.

Mener du, at du ikke lavede en ny mappe, som skulle bruges til Godmode, men at du brugte din fotomappe til formålet?

Prøv at lave en Systemgendannelse fra et punkt, før fadæsen. Ellers kig på linket herunder, hvis du har Win7:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-files/how-do-i-uninstall-godmode/dc0cba4c-2bd9-48c8-95e4-533a5b7571a6
Avatar billede ZuluZuni Nybegynder
04. januar 2015 - 17:26 #4
Ja, jeg brugte fotomappen..
Jeg ville ønske at det var så simpelt, som at gendanne fra et tidspunkt før ændringen, men harddisken som mappen ligger på er fra en tidligere computer, som jeg har sat i min nye computer..
Oprindeligt kæmpede jeg med læse og skrive rettigheder på den "gamle" harddisk og det ene har så taget det andet og har bragt mig til det her problem med min mappe og "Godmode".
Jeg har lavet en ny mappe og lavet den om til "Godmode", med den har jeg forsøgt at omdøbe fra kommandoprompten (http://superuser.com/questions/201607/how-to-rename-folder-with-god-mode-string-added), men jeg får hele tiden "Forkert syntaks for kommandoen".
Avatar billede ZuluZuni Nybegynder
04. januar 2015 - 17:32 #5
Løsning!

Problemet var et mellemrum i linjen på kommandoprompten, så hvis andre skulle have eller få det samme problem, så fandt jeg løsningen her:

http://superuser.com/questions/201607/how-to-rename-folder-with-god-mode-string-added
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2015 - 19:39 #6
Endnu et problem løst :-)

Men, som jeg et par gange har skrevet, hvis du havde forklaret hele forløbet i dit problem, herunder fejlmeldinger i dine forgæves forsøg på at komme tilbage til normale tilstande, ville det have været meget lettere for os andre at hjælpe dig.