Indhold
Geneve: Hvis det står til Yoichi Morishita, øverste chef for Matsushita Electric Industrial, bedre kendt som Panasonic , så vil virksomhedens engagement i udviklingen af produkter til den digitale fremtid også komme europæiske forbrugere til gode. I sin key note tale i anledning af Telecom 99 udtalte koncernchefen, at Panasonic vil deltage som aktiv spiller i udviklingen af "The Digital Networking Society", og på den måde slog han et tema an, som givetvis vil præge branchen langt ud over Telecom 99.
Panasonic har 280.000 medarbejdere i 47 lande verden over, og virksomheden kender sin egen styrke, kalder den endog en strategisk parameter og bruger den til at sætte dagsordenen for samfundsudviklingen ind i det næste årtusind og dermed udviklingen af fremtidens produkter.
- Den nye teknologi vil give os muligheden for at springe i tid og rum, udtalte Morishita i sin tale med et gran af underspillet japansk humor.
- Vi vil få adgang til alle informationer - når og hvor vi vil, fortsatte han og konkluderede intet mindre, end at verden er på vej mod en revolution, som kommer til at overgå industrialiseringen.
Af konkrete bud på nye produkter skortede det heller ikke. Panasonic vil satse på netværk og digital teknologi, og blandt nyhederne kan vi vente os plasmadisplays, LCD paneler og netværk bestående af almindelige husholdningsgenstande. Et system Panasonic kalder Home Information Infrastructure.