Forårssolen skinner på den danske jobtjeneste Matchwork. Bare en uge efter, at selskabet har fået tilført 55 millioner kroner i venturekapital, kan selskabet i dag onsdag offentliggøre en aftale med Englands største dagbladskoncern, Trinity Mirror.
Matchwork skal fremover stå for mediekoncernens jobdatabaser på internettet.
Der er tale om en afgørende aftale for MatchWork, da Trinity Mirror står bag ikke mindre end 250 aviser med et samlet oplag på 19 millioner eksemplarer.
- Trinity Mirror omsætter for mere end 110 millioner pund på stillingsannoncer og er den absolut bedste partner vi kunne gå sammen med på det britiske marked, siger en glad Steffen Vestberg Hjaltelin, der er administrerende direktør for Matchwork World Wide.
Matchwork forretningsmodel er at driver jobdatabaser i samarbejde med lokale mediepartnere.
Selskabet står i øjeblikket bag 200 avisers online jobservices i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og England, men fordobler med aftalen med Trinity Mirror dette antal til drift af i alt 450 avisers jobdatabaser.
For en uge siden fik selskabet - som et af de første rene dot-com selskaber i år - tilført 55 millioner kroner i venturekapital for Lønmodtagernes Dyrtidsfond, Industriudvikling A/S og DICO, med forretningsmanden Michael Konnerup i spidsen.