Rejsebureauet Star Tour melder sig nu til horden af rejsefirmaer, der oplever vækst i salget af rejser på internettet. Star Tour solgte i den forgangne uge 11,4 procent af alle selskabets rejser online, svarende til en omsætning på 1,5 millioner kroner. Den tidligere rekord var 8,2 procent af det samlede antal rejser.
Lars Schmidt, der er internet shop manager i Star Tour, mener at tallene taler for sig selv.
- Salg af rejser på internettet er inde i en positiv udvikling. Den stærkt stigende interesse hænger sammen med, at det er blevet både lettere og hurtigere for kunden at bestille sin rejse online, fortæller han i en pressemeddelelse.
Star Tour håber på at lande på et samlet internetsalg for 2002 på ti procent. Sidste år solgte selskabet syv procent af sine rejser via nettet.
- Målet er at nå op på 15 procent i løbet af to år. Men internetsalget vil aldrig afløse vore rejsebutikker helt. For mange er det at købe en rejse noget helt specielt, hvor det at komme ind i den fysiske butik og rådføre sig med sælgeren er en del af rejseoplevelsen, udtaler Lars Schmidt.