Af Dan Jensen
Den tidligere medieovervågningstjeneste Infopaq har købt det kriseramte internetbasserede nyheds-magasin Mediawatch, der gik konkurs fredag efter at have været plaget af massive økonomiske problemer gennem længere tid.
Infopaq - der har udviklet sig til en internetfokuseret medievirksomhed med 80 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige - oplyser, at virksomheden har købt alle væsentlige aktiver i Mediawatch. Det inkluderer såvel website som et trykt magasin, der udkommer hver anden uge.
Infopaqs direktør, Jacob Meilbom, begrunder opkøbet med, at Mediawatch' målgruppe - informationsmedarbejdere og folk, der arbejder med medier og telekommunikation - i forvejen udgør en stor andel af Infopaq's kunder. Infopaq har derfor interesse i at videreføre Mediawatch som en medievirksomhed, der som hidtil skriver målrettet for denne målgruppe, oplyser han.
Mediawatch har balanceret på grænsen af lukning i længere tid på grund af et uholdbart og stort driftsunderskud. Samtidig afviste Mediawatch' investorer at investere yderligere i virksomheden, og det fik Mediawatch til at indlede forhandlinger med en række parter om overtagelse af virksomheden, hvilket altså nu er lykkedes.