Af Daniel Bergsagel, IDG Online
Navision har i dag offentliggjort et globalt samarbejde med Microsoft. Aftalen giver Navision lov til at sælge og distribuere Microsofts Backoffice-produkter med integrerede Navision-løsninger fra Navisions mere end 900 salgscentre.
Det er første gang, en dansk producent af virksomhedssystemer har fået lov til at sælge Microsofts Backofficeprodukter sammen med sin egen software.
En lignende aftale ventes snart offentliggjort med Damgaard, idet den danske Microsoftdirektør Jens Moberg i går lod sive, at begge danske softwarehuse har indgået globale aftaler med Microsoft.
- Navision har i mange år arbejdet tæt sammen med Microsoft, og produkterne har altid understøttet Microsofts nyeste teknologier. Derfor er det kun naturligt, at vores partner-netværk får endnu mere glæde af vores tætte samarbejde, siger administrerende direktør for Navision Jesper Balser i en pressemeddelelse.
Navision har i dag omtrent 39,000 kunder i 89 lande og har leveret løsninger inden for områderne, finansstyring, distribution, fremstilling, e-handel, projektstyring, human resources og lønningssystemer.