Indhold
Office 12 udvikles ifølge Microsoft med fokus på at forbedre vidensarbejderes produktivitet via en ny resultatorienteret brugergrænseflade, avancerede værktøjer til styring af opgaver og information samt en lang række funktioner, der assisterer i arbejde med diagrammer og grafiske elementer.
Desuden indeholder Office 12 forbedrede muligheder inden for business intelligence og content management samt samarbejde og udveksling af informationer på tværs af fysiske og organisatoriske grænser.
Microsoft Office 12 vil bygge på de fordele, der blev introduceret med Office 2003 for godt to år siden, og vil fortsat være en tæt integreret familie af klient- og server-programmer samt services.
Blandt andet betyder den nye udgave ny funktionalitet på tværs af kerneprodukter som Microsoft Office Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access, InfoPath, OneNote, Publisher, Project, Visio og Groove Virtual Office.
Desuden vil nye server-baserede funktionaliteter yderligere forstærke muligheden for at skabe, anvende og distribuere information og viden.
Beta 1-udgaven af Office 12 vil tjene som optakt til en langt bredere udgivet beta-udgave af Office 12, der ventes til foråret.
Interesserede kan registrere sig her for at modtage information om, hvornår den mere bredt tilgængelige beta af Office 12 vil blive stillet til rådighed.