Indhold
Den nye iPod Nanos skærm er skrøbelig og bliver nemt ridset. Apple har ellers redet på en popularitetsbølge efter at firmaet begyndte at gøre sig gældende på markedet for internetbaseret musik med produkter og tjenester som iPod og iTunes.
Men som vi allerede har fortalt her på PC World Online, har lanceringen af iPod Nano været problematisk for Apple. Det er oven i købet kommet så vidt, at flere sure Apple-kunder har startet deres egne websteder i protest mod problemet.
Og intet er som bekendt så slemt, at det ikke kan blive værre.
Nu har Apple nemlig også fået et sagsanlæg på halsen på grund af de defekte Nano-skærme. Det fortæller The Inquirer.
Sagen startede ved retten i San Jose, USA, den 19. oktober. Klageren, Jason Tomczak, hævder, at Apple kendte til det defekte skærmdesign, men alligevel valgte at lancere produktet på grund af den heftige konkurrence på markedet for musikafspillere.
Derved, påstår sagsøger, lod Apple en stor gruppe kunder i stikken og lod dem kæmpe med unødvendige frustrationer, besvær og udgifter, hvorved firmaet krænkede deres rettigheder som forbrugere.
Ikke overraskende er det formålet med sagsanlægget at få Apple til lommerne og betale erstatning til de brugere, der har købt en defekt iPod Nano.
Apple har angiveligt endnu ikke ytret sig officielt om sagsanlægget.