CNN Interactive går sin sejrsgang i Skandinavien. For snart to år siden åbnede CNN Interactive i Sverige og for nylig også i Norge. Nu er turen kommet til Danmark, hvor CNN Interactive har indgået et samarbejde med Berlingske Online, der skal drive CNN's web-sted og forsyne det med nyheder.
En mindre redaktion hos Berlingske Online, der indtil videre blandt andet har leveret nyheder til TV-Danmarks tekst-tv, skal stå for den daglige redaktion af nyhederne.
Til at starte med får de danske Internet-brugere adgang til nyheder i kategorierne Danmark, Verden, Sport og Økonomi.
CNN Danmark satser især på det omfattende udlandsstof, som redaktionen han hente, oversætte og genbruge fra medie-storebroderen fra USA. Men CNN Danmark vil også byde på danske nyheder, ligesom redaktionen vil tilstræbe at give de udenlandske nyheder en dansk vinkel.
Korte nyheder er nøgleordet for CNN Danmark, der ikke har konkrete planer om samarbejdsaftaler med andre spillere i den danske Internet-branche.
CNN Danmark har ingen planer om at markedsføre web-stedet.
- CNN er så stærkt et mærke, at vi ikke behøver at markedsføre produktet. Folk ved, hvad vi står for, og de skal nok komme til vores web-sted, siger Lasse Bolander, der er direktør for Berlingske Online og dermed ansvarlig for CNN Danmark.
Han forventer, at CNN Danmark vil blive lige så besøgt, som de store danske dagblades web-steder.
Link:
www.cnndanmark.dk