Telia opretter dansk call center

Det svenske teleselskab flytter 100 medarbejder til centrum af København.

Af Magnus Bredsdorff

Det svenske teleselskab flytter 100 medarbejder til centrum af København. De skal både betjene egne kunder og lave telemarketing for andre virksomheder.
Det svenske teleselskab Telia stifter nu et egentligt call center i Danmark. Det danske center kommer til at høre under Telias norske datterselskab Direkte Respons Senteret, der så får 500 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige.
Telia har i forvejen en afdeling, der både beskæftiger sig med support af virksomhedens egne kunder og telefonsalg for andre virksomheder, blandt andre svenske Hennes & Mauritz. De omkring 80 medarbejdere i Danmark sidder sammen med resten af virksomheden i Glostrup.
De er i dag en del af det danske selskab, men ved at oprette et selvstændigt selskab sætter Telia ekstra fokus på det voksende marked.
Call centre, hvor medarbejdere udfører telefonopgaver for kunderne, er i kraftig vækst, og den kage vil Telia have en bid af. Det skal nu ske med 100 fastansatte i lokaler i hovedstadens centrum, suppleret med 200 på deltid. Telia søger i øjeblikket direktøren til det nye call center.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fremtidens digitale kraftværk: Tag styringen med dit ERP-system

I dag ligger moderne ERP-platforme i skyen og opdateres adskillige gange årligt. Samtidig får man nærmest pr. automatik adgang til en omfattende portefølje af integrationer, add-ons, 3. partsmoduler, BI og avancerede funktioner til AI/ML-understøttelse af forretningsprocesser. På denne dag går vi derfor i dybden med, hvad det betyder for din virksomhed. Uanset om I har migreret til en cloudbaseret platform eller planlægger at gøre det indenfor en overskuelig fremtid.

21. november 2024 | Læs mere


Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere