Telia opretter dansk call center

Det svenske teleselskab flytter 100 medarbejder til centrum af København.

Af Magnus Bredsdorff

Det svenske teleselskab flytter 100 medarbejder til centrum af København. De skal både betjene egne kunder og lave telemarketing for andre virksomheder.
Det svenske teleselskab Telia stifter nu et egentligt call center i Danmark. Det danske center kommer til at høre under Telias norske datterselskab Direkte Respons Senteret, der så får 500 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige.
Telia har i forvejen en afdeling, der både beskæftiger sig med support af virksomhedens egne kunder og telefonsalg for andre virksomheder, blandt andre svenske Hennes & Mauritz. De omkring 80 medarbejdere i Danmark sidder sammen med resten af virksomheden i Glostrup.
De er i dag en del af det danske selskab, men ved at oprette et selvstændigt selskab sætter Telia ekstra fokus på det voksende marked.
Call centre, hvor medarbejdere udfører telefonopgaver for kunderne, er i kraftig vækst, og den kage vil Telia have en bid af. Det skal nu ske med 100 fastansatte i lokaler i hovedstadens centrum, suppleret med 200 på deltid. Telia søger i øjeblikket direktøren til det nye call center.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
SAP Excellence Day 2025

Hvordan du orkestrerer og opdeler SAP-projekter for at opnå gevinster hurtigere? Hvordan påvirker AI fremtiden for SAP i almindelighed og måske også din virksomhed? Dette er blot nogle af de svar du får ved at deltage på denne spændende konference.

03. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Backup, availability og disaster recovery

I en tid hvor truslerne mod it-driften kun vokser, er det afgørende at kende forskellen på backup, availability og disaster recovery. Deltag og få konkret viden og praksisnære eksempler på, hvordan I kan styrke jeres beredskab.

07. april 2025 | Læs mere


Cyberthreat Day, København: Trusler, angreb og forsvar i praksis

Stå rustet mod cybertrusler. Få et detaljeret overblik over de nyeste sårbarheder, angrebsmønstre og metoder, som cyberkriminelle anvender. Lyt til beretninger fra sikkerhedseksperter på den digitale frontlinje, og få indsigt i både succesfulde angreb og de, der blev afværget

08. april 2025 | Læs mere