Indhold
Der er store penge at vinde eller tabe på markedet for spillekonsoller. Den der kommer først i medierne med en ny konsol får automatisk et forspring på markedet. Både Mcirosoft og Sony har nye spillekonsoller på vej. Og nu har Microsoft snydt Sony med deres lancering af Xbox 2.
Sony troede, at Microsofts plan var at lancere Xbox 2 om aftenen d. 16. maj under underholdningsmessen E3, der afholdes i Los Angeles. Derfor havde Sony lagt dets store pressekonference om formiddagen, ifølge webstedet joystiq.com.
Dermed håbede Sony at få et medieforspring ved lanceringen af den næste generation af Sonys spillekonsol.
Men Microsoft lancerer i stedet spillekonsollen i et stort anlagt globalt MTV-show d. 13. maj.
Og mediedækningen er vigtig for Sony, hvor salget af spillekonsoller udgør omkring 30 procent af koncernens omsætning.
PlayStation 3 forventes nemlig ikke til salg før en gang i 2006, hvor Xbox 2 forventes i butikkerne allerede til efteråret.