Artikel top billede

TDC Privats direktør ærgrer sig over, at danskernes tillid til telebreanchen er så lav. Han mener samtidig, at god kundepleje er et meget vigtigt konkurrenceparameter. Foto: Simon Knudsen.

TDC-chef: Sådan skal vi genvinde danskernes tillid

Danskerne har ekstrem lav tillid til teleselskaberne. Landets største teleudbyder, TDC, har nu en plan for, hvordan troværdigheden kan genskabes.

Danskernes tillid til hjemlandets telebranche kan ligge på et meget lille sted ifølge Forbrugerstyrelsens Forbrugerredegørelse 2010.

Og det ærgrer Jesper Theill Eriksen, der er koncerndirektør for konsumentmarkedet hos landets største teleselskab, TDC.

Han mener, at undersøgelsen klart underbygger, at kunderne ikke kan gennemskue prissætningen, markedsføringen samt klageforholdene.

"Undersøgelsen er helt sikkert et udtryk for, at telebranchen har en vare, som ikke er helt nem at sælge og tilfredsstille kunderne med. Men det ændrer ikke ved, at vi skal tage ansvar for kundernes behov, og det gør vi ved at lytte til dem," siger Jesper Theill Eriksen til Computerworld.

Ligger som redt

Han nægter nemlig samtidig at klynke over, at danskerne ser brugtvognsforhandlere som et mere troværdigt folkefærd sammenlignet med teleselskaber.

"Vi ligger, som vi har redt. Og det er vores eget ansvar at rode os selv ud af situationen med den lave forbrugertillid," lyder det fra Jesper Theill Eriksen, der har ansvaret for TDC Privat - herunder TDC's lavprisselskab Telmore.

Samtidig med, at TDC-direktøren erkender, at branchen samlet set kan gøre det bedre, er tillid og troværdighed også stærke konkurrenceparametre for TDC imod sine konkurrenter.

Det skyldes, at teleselskaberne skal ud og gøre sig lækre for en målgruppe, hvor alle har mobiltelefoner og andre teleservices, og kundeafgang (også kaldet churn) omfatter op mod 20 procent af teleselskabernes samlede omkostninger.

Derfor vil teleselskaberne kæmpe med næb og klør for at fastholde kunderne

Tak, tak og tak

"Der skal derfor handling bag de flotte ord om at gøre det godt igen. Men jeg kan jo ikke love, hvornår synet på telebranchen vender," siger Jesper Theill Eriksen.

Han får sendt alle kundeklager videre, og derfor også når at gennemlæse en del af, hvad TDC-kunderne typisk klager over.

Han fortæller, at TDC i de sidste halvandet år har arbejdet målrettet med TAK-strategien, der står for Tag Ansvar for Kunden.

"Vi arbejder meget målrettet med klar og tydelig prisinformation, så ingen af vores kunder bliver overraskede, når de ser regningen. Den slags initiativer skal gerne gøre os mere troværdige i kundernes øjne," forklarer TDC-direktøren.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

03. februar 2025 | Læs mere