Waoo, der er 15 elselskabers fælles fiberleverandør, køber konkurrenten Dansk Bredbånd. Det oplyser Waoo her til eftermiddag i en pressemeddelelse.
"Med købet af Dansk Bredbånd fordobler vi størrelsen af Waoos forretning. Samtidig får vi eget fibernet i en vigtig del af København og på Frederiksberg," udtaler bestyrelsesformand Kim Frimer i en pressemeddelelse.
På trods af, at Dansk Bredbånd nu får ny ejer, fortsætter varemærket Dansk Bredbånd.
"Hele ideen med Waoo er at opnå stordriftsfordele, bedre kundeadgang og bedre indkøbspriser, sådan at vi kan give vores kunder gode og billige produkter og samtidig tjene penge på det. Med købet af Dansk Bredbånd øger vi vores konkurrencekraft til gavn for både nuværende og fremtidige kunder i vores selskaber. Købet er et vigtigt skridt i retning af at blive en betydende spiller på markedet for tv, telefoni- og bredbåndsløsninger," siger Kim Frimer.
Dansk Bredbånd under pres
Selskabet Dansk Bredbånd havde i forvejen en betydelig del af selskabets kunder i de netværk, som de 15 elselskaber ejer. Og de 15 elselskaber havde med Kim Frimer i spidsen skruet bissen på over for Dansk Bredbånd og meddelt selskabet, at det ikke kunne fortsætte med at levere tjenester i de 15 elselskabers net.
Dansk Bredbånds bestyrelsesformand, Svenn Dam, meddelte dog, at virksomheden fortsat kunne levere tjenester i en del af elselskabernes net.
"Vi har nogle individuelle aftaler med en række elselskaber. Langt hovedparten af dem er formuleret på en måde, så vi kan levere og sælge til nye kunder i al den tid fremover, som jeg kan se," sagde Svenn Dam til Computerworld i december.
Det blev dog kategorisk afvist af Kim Frimer.
"Hvis det er al den tid, han kan se ud i fremtiden, så er hans fremtid ikke særlig lang," svarede Kim Frimer dengang.
Aftalen betyder, at Waoo fordobler antallet af kunder fra 70.000 til 140.000.
Computerworld følger op på sagen.