Videreudvikling

Tilbage til hovedartikel

Det sunde projekt

Kunden opstiller procedurer for opsamling af fejl og nye krav til systemet med henblik på en prioritering af fremtidige udviklingsønsker.

Kunden vurderer med passende intervaller, om den organisatoriske implementering er lykkedes, og om medarbejderne har de tilstrækkelige kvalifikationer.

Sygdomstegn

Kunden kan komme til at stille sig tilfreds med systemet, fordi man jo fik leveret "noget".

Igennem tiden har mange kunder på den konto hutlet sig gennem et indkøbt it-system og har lært at benytte det på systemets egne præmisser frem for at benytte det ud fra deres egne oprindelige krav og ønsker til en fornyet organisation.

Kur

"Opfølgning på såvel det tekniske som det organisatoriske er nødvendig, hvis man skal have det optimale ud af sine investeringer. Desuden forandres omverdenens krav, så på et tidspunkt vil der blive brug for en nyere version af systemet," fortæller Finn Kensing.

Kundens opsamling af fejl og mangler er alfa omega for at lære, hvordan man kan komme tættere på de visioner, man lagde ud med, inden de første linjer kode blev skrevet.

Når næste version af systemet så skal bygges, kan man med systemets fejl og mangler i hånden hoppe tilbage til forundersøgelsen og på den måde være mange skridt nærmere løsningerne på sine næste organisatoriske udfordringer. Et it-projekt skal nemlig hele tiden fodres med virkelighedens krav og oplevelser, ellers sygner det hen og bliver gammelt før tid.

Tilbage til hovedartikel




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

03. marts 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere