Computerworld News Service: Vi skal ikke længere tilbage end novemer 2008, da tweet nummer 1.000.000.000 blev offentliggjort. En ti-dobling på blot et år og tre måneder viser med al tydelighed Twitters stigende popularitet.
Nyheden kommer, netop som Virgin Media Business har afsløret, at hver femte tweet indeholder en henvisning til et produkt eller varemærke.
Mens 57 af FTSE 100-virksomhederne er tilmeldt microblogging-sitet, har 72 procent heraf aldrig brugt deres konti til at svare forbrugere, der spørger til eller kommenterer deres produkter.
"Når så mange mennesker deler deres tanker med omverden online, kan det ikke overraske, at mange taler om virksomheder. Dette repræsenterer tydeligvis en fantastisk mulighed for virksomhederne for at gå i dialog med deres kunder, som mange dog går glip af," påpeger Phil Stewart fra Virgin Media Business.
Virgin Media Business mener, at mange virksomheder blot har tilmeldt sig Twitter for at forhindre domænehajer i såkaldt cybersquatting.
"At oprette en Twitter-konto og blot efterlade den i dvale uden at svare på tweets fra sine kunder er ligesom at åbne et kontaktcenter og så lade være med at tage telefonen, når den ringer. Det er faktisk langt værre, da denne mangel på interaktion kan iagttages af millioner."
Oversat af Thomas Bøndergaard