Artikel top billede

Google erkender fejl ved sin søgemaskineoptimering

Verdens største søgemaskineselskab har problemer med at optimere sine sites til søgemaskinerne. Læs med, når Google ransager sine egne fejl.

Mens Googles søgemaskine buldrer frem til en verdensandel på knap 86 procent, kniber det straks mere med selskabets evner inden for søgemaskineoptimering (SEO).

Det viser en undersøgelse, som Google har foretaget med 100 af sine egne produkthjemmesider herunder den berømte søgemaskine, som er blevet testet i forhold til, hvordan siderne er optimeret til at komme højt i resultaterne på Googles egen og konkurrerende søgemaskiner.

Google har offentliggjort sine SEO-resultater, så interesserede kan se og blive inspireret af, hvordan søgeselskabet griber i egen barm og vil forsøge at søgeoptimere sine mange sites.

Mangler præsentation af søgeresultat

Det mest kritiske område i Googles undersøgelse af sine sites findes i den måde, som Google-hjemmesiderne bliver præsenteret på i en søgemaskine.

Her har tre ud af fem områder brug for en kraftig opstrammer, og det gælder eksempelvis title-tag-formattering og længden på title-tagget, hvor kun 10 ud af 100 Google-sites passerer søgemaskine-testen.

Blandt Googles andre kritiske områder for at søgeoptimere i forhold til søgemaskinerne er logoer, som linker forkert, og søgeresultater uden beskrivende metatags.

Samtidig skriver Brandon Falls, Adi Goradia, and Charlene Perez fra Googles søgekvalitets-team'et på selskabets egen blog, at Google også vil bruge testen til at forbedre brugeroplevelsen.

Det skal eksempelvis ske ved at reparere såkaldte 404-links, der er døde links, simplificere URL'er og ikke mindst optimere titlerne, så både brugere og søgemaskiner bedre forstår, hvad diverse Google-sites handler om og genoplive alle links på diverse Google-sites.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere