Den danske brancheforening for internetbutikker, Foreningen for Distance- og Internethandel (FDIH), har ansat Annette Falberg som administrerende direktør.
Annette Falberg har en længere karriere inden for e-handel, herunder tolv år i PBS, hvor hun blandt andet var med til at introducere Dankortet og det knap så succesfulde Danmønt.
"En af de næste store udfordringer for FDIH's medlemmer bliver, hvordan de blandt andet kan markedsføre sig gennem Web 2.0," siger Anette Falberg.
Annette Falberg har en MBA fra Copenhagen Business School i e-commerce, og samtidig har hun også en længere erfaring med e-handel i COOP, hvor hun var med til at introducere Nettorvet.
Nuværende direktør bliver siddende
Annette Falberg kommer ikke til at skubbe den nuværende direktør, Morten Kamper, ud. Han forsætter med at varetage medlemsaktiviter i FDIH.
"FDIH har gennem de seneste år oplevet en kraftig vækst med stigende aktivitet på alle fronter. Derfor har bestyrelsen besluttet at udvide direktionen med Annette Falberg, der skal fokusere på den fortsatte vækst og tilpasning af FDIH til udviklingen på e-handelsområdet, så vi når vores strategiske mål", siger Claus Hjorting, formand for bestyrelsen i FDIH i en pressemeddelelse.
Bestyrelsen mener altså, at der er nok plads til begge direktører. Og rollefordelingen bliver også klar.
"Jeg skal være med til at hverve nye medlemmer for FDIH samtidig med, at jeg skal forsøge at gøre foreningen mere indflydelsesrig politisk set," siger Annette Falberg om sin nye rolle.