"Der er solgt otte æsker," kunne den flinke Fona-ekspedient konstatere efter halvanden time.
Det var nemlig i Fona på Strøget i København, at software-giganten fra Redmond havde valgt, at skyde lanceringen af deres nye styresystem i gang.
Lignende lanceringsarrangementer fandt sted i godt 45.000 butikker kloden over.
Da Windows 2000 blev lanceret for små 10 år siden, var der inviteret et hav af kunder, partnere og journalister til en kæmpefest, der blev åbnet af daværende Microsoft-chef Jens Moberg, som indtog en røgindhyllet scene på en kæmpe Harley Davidson.
Sådan var det ikke i dag.
Ydmyg men stolt
I et ydmygt lokale i det bagerste hjørne af Fona var godt 10 erhvervsjournalister fra den danske verdenspresse klemt sammen til introduktionen på godt en time.
"Det er ikke tiden til kæmpe fester, så vi lancerer under mottoet ydmyg men stolt," fortalte Kamilla Jørning Roost, divisionschef for Windows hos Microsoft Danmark til Computerworld efter lanceringen.
Trods den stille start er forventningerne dog store.
"Vi regner med at have solgt to millioner licenser i Norden og Baltikum inden for to år," sagde Kamilla Jørning Roost.
Hun fremviste desuden en Microsoft-undersøgelse foretaget blandt Microsofts brugere.
"Vi har spurgt de it-professionelle i vores kundebase med 18.000 brugere, om de vil opgradere til Windows 7," lød det fra divisionschefen.
"399 har svaret, og blandt dem vil 30 procent opgradere indenfor de kommende seks måneder. Det tal vil stige til 55 procent i løbet af et år."
Så Microsoft lød til at være svært godt tilfreds med sin nye platform, der beskrives som et kæmpe fremskridt i forhold til den knap så succesfulde Vista-model.
"Vi har lært af erfaringerne med Vista. Derfor har vi testet Windows 7 blandt otte millioner brugere i 13 lande. Det har givet det bedste styresystem, vi endnu har produceret," lød det fra Kamilla Jørning Roost.
Du kan læse meget mere om Windows 7 i den trykte udgave af Computerworld, der kommer i morgen, og her:
I dag kommer Windows 7.