Ikke færre end 13 it- og televirksomheder finder man blandt verdens 25 stærkeste varemærker - også kaldet brands.
Det vurderer analyseinstituttet Millward Brown, som har vurderet de 100 største brands i verden og sat et prisskilt på deres brandingværdi.
På toppen af listen finder man igen-igen søgemaskineselskabet Google, der ifølge Millward Brown bliver vurderet til at være over en halv billion - 500 milliarder - kroner værd.
Andenpladsen indtages af konkurrenten Microsoft med en anslået brandingværdi på 394 milliarder kroner. På tredjepladsen står Coca Cola, mens IBM lige akkurat sniger sig ind på fjerdepladsen foran McDonalds med en brandingværdi på 344 milliarder kroner.
Undersøgelsen er baseret på interviews og spørgeskemaer af mere end en million mennesker, der er blevet spurgt om kendskabet til tusindvis af forskellige varemærker.
Mobilerne rykker
Den hurtigst voksende branche i Millward Brown-analysen er mobil-operatører, der i gennemsnit er vokset med 28 procent siden sidste år.
Her er de største spillere China Mobile, Vodafone og AT&T.
Men der er også blevet plads til en gammel kending som online-biksen Amazon blandt de varemærker, som ifølge Millward Brown har den største brand-fremgang i verden lige nu.
Analyseinstittutet vurderer, at Amazon er omkring 110 milliarder kroner værd i 2009, hvilket er en fremgang på 85 procent i forhold til sidste år.
Også den kinesiske søgemaskine Baidu og it-selskabet Apple ligger godt til blandt klodens hastigst voksende varemærker.
I alt er der 29 selskaber fra teknologi- og telebranchen på Millward Browns liste over de 100 mest værdifulde brands i verden.