Rygterne svirrede fra morgenstunden, men nu er det bekræftet. Microsoft og Yahoo indgår en partneraftale.
Faktisk har rygterne stået på i endnu længere tid, efter at Microsoft forsøgte at købe Yahoo.
Dagens aftale indebærer, at Microsofts søgemaskine Bing bliver brugt på Yahoos portaler, mens Yahoo overtager annoncestyringen på Bing.
"Denne aftale kommer med masser af værdi for Yahoo, vores brugere og industrien. Og jeg tror, at det etablerer fundamentet for en ny æra inden for internetinnovation og -udvikling," udtaler Yahoos topchef, Carol Bartz, i en pressemeddelelse.
Ballmer vil bryde Google-monopol
Steve Ballmer, der er øverste chef i Microsoft, mener, at denne aftale kommer til at udfordre Googles dominans på søgemarkedet.
"Gennem denne aftale med Yahoo vil vi skabe mere innovation i søgning, bedre værdi for annoncører og et rigtigt forbrugervalg i et marked, der i øjeblikket er domineret af et enkelt selskab," lyder det fra Microsoft-direktøren.
Aftalen forventes først endeligt på plads i 2010, fordi blandt andet konkurrencemyndighederne skal sige god for aftalen, som i første omgang skal vare 10 år
De nærmere detaljer omkring aftalen kan findes på Microsofts hjemmeside.