Hvad gør en virksomhed, når den står over for et it-problem, som ingen i huset kan løse?
En af løsningerne kan være at hente en specialist ind udefra. Her kan en virksomhed som eWork komme ind i billedet.
Firmaet er en såkaldt konsulentmægler, der hjælper kunderne med at finde den specialist, som de mangler.
Bettina Thorkelin har siden 5. maj indtaget posten som administrerende direktør i firmaet, der har hovedkontor i København. Efter at have afsluttet tre ugers ferie i Danmark og Italien er hun igen på jobbet.
Hvorfor har du valgt at arbejde nu?
"Det har jeg for det første gjort, fordi det giver mulighed for at få taget hul på nogle af de større opgaver for andet halvår med hensyn til at tilpasse strategien, opdatere business planer og kigge nærmere på budgetter, så man får strømlinet organisationen til at tage hul på et travlt efterår.
Sommerperioden giver mulighed for, at man kan fordybe sig i strategiarbejde og tænke ud af boksen. Det er sundt jævnligt at kigge på virksomheden i helikopterperspektiv, for der er med garanti altid et par områder, man med fordel kan kigge nærmere på. Enten i form af effektivisering af interne processer eller nye tiltag ud mod markedet."
Hvor hårdt ramt er I med bemandingen?
"Der er selvfølgelig stille her hos os og hos kunderne, men jeg vil så sige, at vi har fået lidt mere travlt i denne her måned, end vi egentlig havde regnet med. Og det er jo kun positivt.
Men vi har ikke mere travlt, end at vi sagtens kan håndtere det. Indtil videre har bemandingen passet fint med den aktivitet, der er her. De fleste er dog på ferie nu, og mens vi plejer at sidde otte på kontoret her i København, så er vi tre på arbejde nu. Derudover har vi to ansatte i Horsens, hvoraf den ene har ferie."
Hvad sker der inde hos jer i sommerperioden?
"Ikke så meget, men der sker det, at de kunder, der er ramt af ferie og ressourcemangel, efterspørger folk rimelig hurtigt her i sommerferien. Det er opgaver, som vi ikke har budgetteret med, og ellers er arbejdet at få kigget på marketingaktiviteter og forretningsplaner for resten af året.
Vi bruger meget tid på at tænke lidt kreativt og få lagt planer for resten af året. Og så er der også muligheder for, at vi kan bruge lidt mere tid på hinanden kollegamæssigt, end vi ellers har tid til i dagligdagen."
Hvad skal der ske i andet halvår?
"Der skal fart på rigtig mange ting forstået på den måde, at vi har en masse aktiviteter ud mod både kunderne og konsulenterne, som jo er vores leverance.
Vi skal have ansat nogle flere folk på salgssiden, og så forventer vi et travlt efterår både marketing- og kundemæssigt.
Vi skal eksekvere på alle de strategier og planer, vi har lavet henover sommeren, og butikken skal vækste i forhold til de mål, vi har sat os."