Apple har benægtet. Og benægtet. Og benægtet. Rygterne om, at firmaet skulle være i gang med at udvikle en netbook eller en tablet-pc, altså.
Men nu lader det endelig til, at der er mere end løse rygter at bygge på, skriver Financial Times, der citerer kilder med kendskab til tablet-projektet hos Apple.
Den nye enhed er udset til at få en nøglerolle i et nyt tiltag i Apples online-musikbutik, Project Cocktail, der skal booste nyt liv i online-salget af hele musikalbum, i stedet for enkeltnumre, ved at levere forskelligt ekstraindhold.
I følge kilderne får den nye tablet en berøringsfølsom skærm på op til 10 tommer diagonalt og minder om en stor iPod touch.
"Den (tablet-enheden, red.) bliver fantastisk at se film på," siger en anonym topchef i underholdningsbranchen i følge Financial Times.
Så sent som i sidste uge benægtede Apples driftsdirektør, Tim Cook, planer om en netbook-lignende enhed.
Typisk Apple: Stilhed før storm
Det er da heller ikke første gang, at Apples marketingstrategi er at erklære radiotavshed eller benægte alt.
Det samme var tilfældet, da firmaet i dybeste hemmelighed udviklede på iPhonen, der som bekendt så dagens lys i 2007.
Forud var gået over to og et halvt års udvikling i al hemmelighed. Igen og igen meldte Apple ud, at der absolut ingen planer var om at begive sig ind på mobilmarkedet.
Det var en næsten absurd tanke, erklærede Steve Jobs igen og igen. I dag kender vi alle resten af historien.