Artikel top billede

Den tidligere annonceboss i Google, Tim Armstrong, skal genoplive den tidligere gigant AOL.

Ny AOL-boss går efter Googles strube

Den nye AOL-chef vil sende sin gamle arbejdsgiver Google ud i tovene med et knock-out på annoncesalget.

Det kan næsten være svært at huske, hvornår der sidst var positive vibes omkring den amerikanske internetgigant AOL, der i storhedstiden udbød internetadgang til over 25 millioner amerikanere.

Siden katastrofeægteskabet med Time/Warner er det næsten kun gået en vej: ned ad.

Det skal den nye topchef, Tim Armstrong, der er hentet ind fra konkurrenterne i Google, rette op på.

Til det formål har han været på rundtur blandt AOL's omkring 7.000 ansatte for at indgyde moral, skriver Wall Street Journal.

AOL skal være store på annoncer

Tim Armstrongs vision er nemlig, at AOL skal være førende på det lukrative annoncemarked, der er hans tidligere arbejdsgiver, Googles, stærke side.

Google er således bulls eye på skydeskiven sammen med Microsoft og Yahoo, der for tiden ligger i forhandlinger om netop at fusionere annonceringsdelen for at stå stærkere.

AOL's overskud på annonceindtægter faldt i første kvartal i år 20 procent i forhold til sidste år.

Det er ikke første gang, AOL lancerer tanken om at blive store på annoncer.

De hidtidige forsøg er imidlertid slået fejl. Spørgsmålet er så, om Tim Armstrong bliver manden, der vender skuden.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere