Først ville Microsoft hjertens gerne købe Yahoo.
Det 224 milliarder store tilbud fandt søgekæmpen alligevel for snoldet, hvorfor Microsoft blev sendt hjem med uforrettet sag.
Derpå valgte Microsoft at trække følehornene til sig, hvorefter Yahoo faldt på knæ og tiggede Microsoft om at komme tilbage.
Denne gang var Microsoft imidlertid hård og afviste.
Yahoo havde haft sin chance, lød det kontante svar fra Microsofts topdog Steve Ballmer.
Et afslag, der i sidste ende kostede Yahoo-medstifter Jerry Yang jobbet som firmaets øverste chef.
Milliarderne er raslet ned
Nu lader det imidlertid til, at de stridende parter endelig har fundet fredspiben frem. Den har i hvert fald fået en anden lyd, om ikke andet.
Det forlyder nemlig, ifølge Wall Street Journal, at de to giganter kun er ganske få pennestrøg fra en endelig aftale, der skal sparke nyt liv i Microsofts bestræbelser på at matche Googles dominans på søgeområdet.
Ifølge investeringssiden 24/7 Wall Street betaler Microsoft Yahoo næsten 16 milliarder kroner for at købe annoncerings-delen af Yahoo, ligesom Yahoo vil få den del af overskuddet fra annonceforretningen.
Selvom Microsoft altså måske alligevel ender med at svare på Yahoos bønner, er der tale om et væsentligt hak i tuden for Yahoo, der led store tab på markedsværdien efter Microsoft-afslaget.
En ikke uvæsentlig del af æren for, at forhandlingerne nu atter er tilbage på sporet, tilskrives den nye Yahoo-topchef Carol Bartz, der tidligere har udtalt, at hun var klar til at sælge til Microsoft, hvis tilbuddet var det rigtige.