Gennem det sidste halve år har Dynamicweb Software forberedt sig på at være klar, når vinden vender, og der skal kapres markedsandele.
"Vi har en sund forretning, der giver os handlefrihed i situationer som denne. Derfor ansætter vi nu 3-4 medarbejdere på salgssiden, så vi kan kapre markedsandele og være klar, når markedet for alvor vender," udtaler administrerende direktør Christian Beer fra Dynamicweb.
Sidst Computerworld skrev om selskabet var i sidste måned, da Dynamicweb solgte sin konsulentafdeling fra og vendte tilbage til rødderne som ren softwareproducent.
Udvikling er en stilling i Rusland
Efterfølgende blev den danske organisation tilpasset, da en række udviklingsstillinger blev flyttet ud til det russiske datterselskab. Men nu blæser Dynamicweb til angreb og opruster på salgssiden.
I takt med, at krisen kradser kraftigere, skærpes kampen om reklamebudgetterne. Mens de traditionelle medier taber terræn, så stiger annonceringen på internettet. Reklameforbrugsundersøgelsen for 2008 viser en tilbagegang for print og tv, men en stigning på 17 procent for markedsføring på internet.
"Printmedierne og tv har tabt henholdsvis 15 og 3,4 procent, mens internet med en vækst på 17 procent er ene om at vise fremgang," udtaler Bjørn Karsholt fra Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening, DRRB.
Går det som præsten og DRRB prædiker, så lurer travlhed forude, og ender regnskabsåret for Dynamicweb, som direktøren forventer, så er der et overskud på tre til fem millioner kroner før skat at krydre ansættelsessamtalerne med.