Computerworld News Service: Ugen efter Bings officielle lancering tidligere på måneden, var Microsofts andel af søgemarkedet steget med tre procent.
Og ifølge ComScore har Bing, som er en opdateret version af Microsoft Live Search, givet virksomheden den samme forøgelse i den ny søgemaskines anden uge. Microsoft har vundet endnu tre procent og sidder nu på 16,7 procent af søgemarkedet, oplyser ComScore.
"Det ser ud til, at Microsoft Bing har høstet yderligere interesse fra markedet for anden uge i træk," skriver Mike Hurt, som er vice president hos ComScore, i en pressemeddelelse.
"Disse tidlige data reflekterer en fortsat positiv reaktion fra markedet i de indledende stadier af Bings lancering."
Gårsdagens rapport fra ComScore kommer under to uger efter, at en undersøgelse fra StatCounter Global Stats viste, at Bing havde overhalet Yahoo og nu var den anden største søgemaskine både i USA og på verdensplan. StatCounter, som analyserer internettrafik, konkluderede også, at Bing har snuppet markedsandele fra konkurrenten Google.
Undersøgelsen fra StatCounter er baseret på analyser af brugen af søgemaskiner, fra fire dage efter Bing blev tilgængelig 1. juni. Undersøgelsen viste, at selvom Google stadig dominerede det amerikanske søgemarked med en andel på 71,47 procent, så havde Bing 16,28 procent af markedet, og Yahoo havde 10,22 procent.
Microsoft meddelte denne uge at have tilføjet Bing et separat domæne kun til pornografiske billeder og videoer. Virksomheden forsøger på denne måde at gøre det lettere for virksomheder og organisationer at filtrere denne form for indhold ud af søgeresultaterne.
Med det separate porno-domæne er Bing bedre i stand til at kategorisere billeder og videoer som pornografiske eller ej. Hvis alt pornografisk indhold er under samme domæne, er det muligt at sætte søgninger på Bing op til ikke at give søgeresultater fra dette ene domæne.
Oversat af Thomas Bøndergaard