Artikel top billede

"Det er vigtigt, at man har en leverancemodel for alle de nordiske lande," udtaler Preben Duus Jørgensen, administrerende direktør i ServiceGruppen.

ServiceGruppen går efter halvdelen af Norden

ServiceGruppen har indgået nordisk partnerskab med pc-producenten Lenovo og går nu efter en markedsandel på 50 procent af Lenovos nordiske servicemarked inden 2012.

ServiceGruppen har netop underskrevet en nordisk aftale med Lenovo om at håndtere garantireparationer for Lenovos kunder i Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Samtidig har virksomheden sat sig et mål om at stå for 50 procent af alle garantireparationer på Lenovos pc'er i Norden i 2012. Udvidelsen af partnerskabet sker efter fire års samarbejde med Lenovo i Danmark og to år efter, at ServiceGruppen etablerede en nordisk serviceplatform med datterselskaber i Norge, Sverige og Finland.

"Udvidelsen af partnerskabet med Lenovo demonstrerer, at vi har en nordisk platform, der kan håndtere de logistiske udfordringer i hele Norden. De store internationale leverandører ser Norden som ét marked, og derfor er det vigtigt, at man har en leverancemodel for alle de nordiske lande," udtaler Preben Duus Jørgensen, administrerende direktør i ServiceGruppen i en pressemeddelelse.

Vi går efter det åbne vindue

Direktør Preben Duus Jørgensen vurderer, at kun meget få kan opfylde kravet om en nordisk leverancemodel, og "derfor er der et åbent vindue, som vi nu går målrettet efter at udfylde."

Servicechef i Lenovo, Per Lemser, ser det nordiske samarbejde som en fordel for Lenovos kunder, fordi de fremover får et bredere og mere varieret serviceudbud.

"Vi satser ikke på én servicepartner, men samarbejder med en vifte af kvalificerede partnere. For vores kunder med kontorer i flere nordiske lande betyder partnerskabet, at de nu har yderligere en serviceleverandør at vælge imellem," udtaler Per Lemser, Service Delivery Manager for Lenovo.

Lenovo-direktør flytter med

Til at realisere vækstpotentialet, som partnerskabet medfører, har ServiceGruppen ansat tidligere teknisk direktør i Lenovo, Rene Vinord som partnerchef.

"Med sit kendskab til lokale netværk på det nordiske marked skal René Vinord køre ServiceGruppen i stilling som ny nordisk leverandør og styrke ServiceGruppens kunde- og samarbejdsrelationer i Norge, Sverige og Finland. I første omgang har vi fuldt fokus på at få Lenovo-aftalen op at køre, men på længere sigt skal vi etablere nye nordiske samarbejdsaftaler," udtaler Preben Duus Jørgensen, der ejer virksomheden.

It-drifts- og vedligeholdelsesselskabet ServiceGruppen blev etableret i 1985. Selskabet har 130 medarbejdere, hovedkontor i Hedehusene og datterselskaber i Norge, Sverige, Finland samt lokale partnerskaber på Grønland og Færøerne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere