Artikel top billede

I dag blev Sonofon-logoet pillet ned fra butikken på Kongens Nytorv i København, mens Telenor-skiltet kom på i stedet. Foto: Telenor (Foto: Fotograf Carsten Andersen)

På mandag er Sonofon og Cybercity fortid

Telenor løftede i dag sløret for navneskiftet, som træder i kraft på mandag.

Danskerne skal fra på mandag vænne sig til et helt nyt navn i telebranchen: Telenor. Selskabet med norske rødder ejer i forvejen Sonofon og Cybercity, men de to firmaer har indtil nu fastholdt navnene.

Men det er slut fra på mandag. Her vil en af de højpandede Cybercity-gutter kaste sig i armene på en Sonofon-pige under navnet Telenor. Sådan kommer reklamen i hvert fald til at se ud.

Ifølge selskabets administrerende direktør, Henrik Clausen, er teknologien - ikke mindst takket mobilt bredbånd - kommet dertil, hvor det virker helt rigtigt.

"Det er helt centralt, at vi kan give en bredbåndsoplevelse uanset sted. Derfor er det i mobilt bredbånd, at vi investerer mest intensivt," fortæller direktøren.

Samtidig er annoncepriserne utroligt lave for tiden, som der blev spøgt lidt med ved pressemødet, der fandt sted her til formiddag hos Telenor i Københavns sydhavn.

Skal løfte arven efter Sonofon

Henrik Clausen fremhæver, at sammenlægningen af de to varemærker er sket med kunden i fokus.

"Det bliver nemmere at være kunde hos os, fordi kunderne nu kun skal henvende sig ét sted," siger han.

Samtidig erkender han, at der ligger en stor opgave forude for selskabet for at sikre, at forbrugerne tager godt imod det ny varemærke.

"Vi vedkender, at vi har et positivt og velkendt brand i Sonofon, og der har vi en stor opgave i at skabe det samme med Telenor," siger Henrik Clausen.

Telenor lancerer måske gratis musik

Sonofon er det selskab i Telenor-porteføljen, der har flest kunder. Derfor er det mere bredbåndsprodukter end mobilprodukter, som det ny Telenor ser flest vækstmuligheder i.

"Mobilt og fast bredbånd er de produkter der ligger mest lige for, når der er flest mobilkunder," fortæller Henrik Clausen.

Telenor lanceres i tre faser

Henrik Clausen oplyste under præsentationen af det ny Telenor, at lanceringen sker i tre faser, hvor den første fase finder sted fra på mandag.

Et af de mest iøjnefaldende tiltag er, at selskabet nu dropper navne som Shaker, Super Shaker og Limbo Super. I stedet går Telenor over til produkter, der inddeles ligesom tøj. Fra small til x-large.

Den anden fase finder sted efter sommer, og her vil selskabet formentlig lancere noget, som minder om TDC's Play, hvor kunderne frit kan hente musik til eget forbrug. Aftalen er ved at blive færdigforhandlet i denne uge, meldte Telenor i dag. Samtidig får privatkunderne flere muligheder for at koble produkterne sammen i såkaldte bundles.

Den tredje fase kommer til at indebære ip-tv, som vil blive lanceret igennem selskabets bredbåndskanaler. Det gælder også det mobile bredbånd.

Telenor ejer også CBB Mobil og BiBoB, og de varemærker vil selskabet fortsat køre særskilt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis