Artikel top billede

Skype er verdens største telefoni-udbyder

Sidste år stod Skype for 33 milliarder minutter eller otte procent af alle internationale telefonopkald.

Computerworld News Service: Væksten i Skypes internationale trafik - 41 procent i 2008 - er helt bemærkelsesværdig, siger analytiker hos TeleGeography Stephen Beckert.

Skype er nu verdens største udbyder af international telefoni, tilføjer han i sin udtalelse om emnet.

Væksten er sket i en periode, hvor den internationale telefoni i det hele taget er vokset - dog ikke så meget som Skype selv. Ifølge TeleGeography blev der sidste år 12 procent flere telefonopkald over grænserne, mens der i 2007 var en vækst på 14 procent.

Væksten har dog ikke betydet en højere omsætning for operatørerne. De kæmper med de lavere priser, som forbrugernes forkærlighed for internet-telefoni, heriblandt Skype, er ansvarlig for.

Nogle operatører, som for eksempel iBasis og Level 3, kan dog trøste sig med, at de får lov til at styre den SkypeOut-trafik, som giver forbrugerne mulighed for at gennemføre opkald fra computeren til almindelige telefoner. Ifølge TeleGeography generede denne tjeneste 8,4 milliarder minutters opkald i 2008.

En forklaring på det voksende antal opkald, målt i minutter - selv i en tid, hvor telefonerne skal konkurrere med forskellige andre tjenester som for eksempel instant messaging - er, ifølge Steve Blood, som er vice president hos Gartner Research, at der blive foretaget mange flere konference-opkald. Han fortæller, at mange firmaer har nedprioriteret flyrejserne for at spare penge og i stedet bruger konferenceopkaldene til at holde møder.

Oversat af Marie Dyekjær Eriksen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere