Godt 2.500 it-professionelle besøgte sidste uges it-messer i Bella Center. Det er 25 procent flere end sidste år, hvor antallet af gæster lige akkurat rundede 2.000.
"Finanskrise eller ej. Der var mere trafik og snak på standene og i gangene end nogensinde. Også målt på økonomi, antal udstillere og antal besøgende var messerne var en større succes end de to foregående år," fortæller kommerciel direktør Karsten Bundgaard fra IDG.
IDG er selskabet bag Computerworld og Jobworld, der arrangerede messerne for tredje år i træk sammen med foreningen IT-Branchen og easyFairs.
Selv om der er langt op til tidligere tiders gigantiske Kontor & Data-messer, oplever Karsten Bundgaard stigende interesse fra udstillerne. I år var der således 120 stande mod kun 84 sidste år. Heraf var 24 stande resultat af en ny opfindelse, Jobworld Expo, hvor it-arbejdsgivere og -arbejdstagere kunne mødes og føle hinanden på tænderne.
"Og så skal man huske, at vores messer er ekstremt fokuserede på it-professionelle. De bliver kun markedsført over for it-professionelle og andre it-beslutningstagere. Vi ser ingen private it-interesserede, og skoleelever vil slet ikke blive lukket ind, hvis de dukker op," siger Karsten Bundgaard:
"Det giver et langt mere seriøst, forretningsorienteret miljø, som vi ved, at både udstillere og gæster er glade for. For vores udstillere er succeskriteriet ikke, hvor mange der kommer, men snarere hvem der kommer."