På sidste uges Consumer Electronics Show i Las Vegas var en af de gennemgående trends, at internettet nu skal ind på tv-skærmene også.
Der findes allerede en række produkter, der på den ene eller den anden måde kobler fjernsynet i stuen med internetforbindelsen. Et bud er Apple TV, der dog aldrig er blevet den store succes, et andet er Microsofts Media Center.
Det nye er imidlertig, hvordan internettet nu i højere grad bliver tænkt ind allerede i udviklingen af de nye fladskærme.
På CES kunne Intel for eksempel meddele, at selskabet har gjort det muligt at køre Adobe Systems' Flash-software på de processorer, der anvendes i blandt andet set-top bokse og HDTV-apparater.
LG annoncerede, at selskabet er på vej med Blu-ray-afspillere, der kan streame film direkte fra CinemaNow, en online film-udlejer, og vise YouTube-videoer.
Samtidig er LG på vej med fladskærme, der har et almindeligt Ethernet-stik, så kunder hos film-udlejeren Netflix kan streame film direkte til skærmen i stuen.
Samsung meddelte, at selskabet er på vej med HD-fjernsyn, der kan køre små web-applikationer i form af widgets, og Intel samarbejder med Yahoo om at udvikle den såkaldte Widget Channel, en kombination af hardware og software, der gør det muligt at køre widgets direkte på stuealteret.
Se video om de nye Intel/Yahoo-widgets:
(Video er blevet fjernet)