Først teleselskabet Verizon, så pc-selskabet Dell.
Selvom Microsoft er lysår fra Googles altdominerende position på søgemaskine-markedet, har Ballmer-tilhængerne i de seneste dage haft grund til glæde.
Først meddelte selskabet, at man har indgået en femårig aftale med teleselskabet Verizon om at præinstallere Live Search på mobiltelefonerne.
Aftalen betyder også, at Verizon-kunderne kan downloade en Live Search software-pakke, der skulle gøre det let at tjekke oplysninger om for eksempel trafik og film, samt at handle online, skriver Computerworld internationale nyhedsbureau.
Dernæst kunne Microsoft ifølge eWeek meddele, at Dell-computere i 23 forskellige lande fra og med den 1. februar vil have Live Search som standard-søgemaskine, og at der samtidig vil være installeret en særlige Live-toolbar.
Google styrer markedet
Matt Rosoff, der er analytiker hos Directions on Microsoft, udtaler, at den slags aftaler er afgørende for Microsoft i kampen mod Google.
"Især for Live Search er det en vigtig måde at få disse services ud til flere mennesker på," siger han til Computerworld News Service.
Selvom Microsoft dermed vinder to slag i søgemaskine-krigen, er de kolde facts endnu ikke noget, man kan prale af i Microsoft-land.
Ifølge Net Applications, der blandt udgiver statistikker om det globale søgemaskine-marked, sidder Google på 81,26 procent, mens Yahoo har 10,43 procent.
Microsoft MSN og Live Search tilsammen har blot 4,55 procent.
For knap et år siden viste en Userneed-undersøgelæse, foretaget for Computerworld, at den står endnu værre til for Microsoft herhjemme.
Hele 94 procent af danskerne bruger Google som den foretrukne søgemaskine. Andenpladsen går til Jubii med tre procent, hvorimod Yahoo og Microsoft Live Search ligger på henholdsvis på tredje- og fjerdepladsen med blot én procent til hver, viste undersøgelsen dengang.