Computerworld News Service: Mange har klaget over den manglende brugervenlighed, og det har ført til skarp kritik af Microsoft.
Hemant Sachdev, joint managing director for Consumer and Online i Indien, fortæller, at det er lige præcis det, Microsoft arbejder på. Han forklarer, at virksomheden er nødt til at tage højde for forbrugernes behov, og hvis forbrugerne ikke synes, at systemet er brugervenligt, så er det Microsofts opgave at sikre, at der tages hånd om problemet. Og det har man nu gjort.
Hemant Sachdev begyndte at arbejde for Microsoft for kort tid siden og kommer fra en lignende stilling hos Bharti Group.
Han fortæller, at Microsoft valgte ham, fordi han forstår forbrugernes behov til trods for, at han ikke er særlig teknisk anlagt.
Forbrugerne er drivkraften
Hemant Sachdev sagde for nylig i en tale ved et pressearrangement, at forbrugerne er fremtiden, og at det er et marked med større potentiale end noget andet marked, inklusive erhvervssektoren.
"Forbrugerne i dag er drivkraften for det mest interessante og innovative teknologi. Folk bruger i stigende grad teknologi til at finde og dele informationer og erfaringer på tværs af platforme og til at opnå forbindelse til andre. Vi tror på, at denne tendens afspejler en af de største muligheder for Microsoft i dag," tilføjede han.
De fleste ved, at Microsoft og Google er konkurrenter. Og det er også en kendsgerning, at folk forestrækker Gmail frem for MSN, og det samme gælder for virksomhedernes søgemaskiner og hjemmesider generelt.
Med de mange nye funktioner forsøger Microsoft endnu en gang at overgå Google. "Det er ikke nogen hemmelighed, at vi konkurrerer med Google, og at vi har indført disse nye funktioner for at tiltrække mere trafik," lyder det fra Hemant Sachdev.
Oversat af Mille Bindslev