Artikel top billede

Siden Jubii-direktør Peter Lundsgaard afslørede, at Jubii var solgt, har rygterne floreret: Hvem er køberen?

Mystikken breder sig: Hvem har købt Jubii?

Hvem vil købe Jubii? Computerworld tjekker landskabet ud. Nogle mulige emner siger blankt nej, mens andre kun siger "ingen kommentarer." Se her hvem, der siger hvad.

Efter Jubii-direktør Peter Lundsgaard i onsdags bekræftede, at et salg af Jubii havde fundet sted, men at han ikke vidste, hvem køberne var, har spekulationerne stået i kø.

Langt de fleste danske mediechefer er nemlig usædvanligt tavse i sagen.

Kun Berlingske Media afviser overfor Computerworld et køb kategorisk.

"Vi kan bekræfte, at det har vi ikke. Det er i hvert fald ikke os," siger direktør for digitale medier, Mette Bove-Nielsen.

Danske medier har spekuleret i, om Morten Wagner og hans selskab Freeway, der står bag succeser som dating.dk og arto.dk, skulle være de nye ejere.

Det afviser Morten Wagner imidlertid.

"Vi har ikke købt noget. Det kan jeg med sikkerhed slå fast. Jeg ved heller ikke, hvem det er, der har købt. Jeg kunne da godt tænke mig at vide mere om projektet, men jeg har hverken lagt noget bud eller andet på det," siger han.

Går Janus Friis og Morten Wagner sammen?

Et andet rygte, der har været i cirkulation, har kredset om, at Morten Wagner sammen med den danske dotcom-darling Janus Friis skulle været interesseret i at overtage Jubii.

Også dette benægter Morten Wagner. Han har ikke talt med Skype-milliardæren om muligheden, lyder det.

"Det har ikke noget på sig. Jeg ved ikke helt, hvor det kommer fra. Det er ren spekulation. Det har jeg ikke talt med Janus Friis om,"

Du afviser både, at du samarbejder med Janus Friis og at du selv skulle have købt Jubii?

"Som tingene er nu, i hvert fald. Jeg ved ikke, hvordan tingene ender. Jeg er faktisk ude på Holmen lige nu, så jeg kan da godt lige køre over og høre, hvordan det står til," kommer det fra Morten Wagner.

Det skal man dog ikke lægge for meget i, skynder han sig at tilføje. Freeway har som Jubii også til huse på Holmen.

De siger "ingen kommentarer"

Blandt de andre mediehuse, der har været i spil, er danske Aller, der blandt andet står bag magasiner som SE og HØR, Billed Bladet og Femina.

Her er direktør for special media i Aller Press, Jesper Ulsø lidt ulden i mælet.

Er det jer, der har købt Jubii?

"Det tror jeg ikke. Jeg har ikke noget at sige til den sag overhovedet," siger han.

Du ved altså ikke, om Aller har købt Jubii?

"Det har jeg ingen kommentarer til. Vi har ikke noget med den sag at gøre" siger han.

Jeg kommer altså ikke til at se, at Aller står bag Jubii om 10 dage?

"Det tror jeg ikke," siger Jesper Ulsø, direktør for digitale medier i Aller.

Bonnier: Ingen kommentarer?
Hos Bonnier, der blandt andet udgiver Bo Bedre og iForm, er viceadministrerende direktør Jens Henneberg heller ikke meget for at tale over sig.

Har I købt Jubii?

"Jeg kommenterer ingenting," siger han.

Kunne I være interesserede?

"Forhandlingerne …øhm processen er afsluttet, så hvad vi har foretaget os før og efter, og hvad status er nu, vil jeg ikke sige noget om," siger han.

Så I har forhandlet?

"Det har jeg ikke sagt. Jeg har bare sagt, at jeg ikke vil sige, hvad vi har foretaget os, og hvad vores status er. Det er det, der ligger i 'ingen kommentarer'. Det kan både betyde, vi har forhandlet, at vi ikke har forhandlet. At vi har købt eller at vi ikke har købt," siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere