Teleselskabet Tellio annoncerede sidste år med, at firmaets kunder kunne ringe ubegrænset for 82,50 kroner om måneden, og at blandt andet samtaler, opkaldsafgift og oprettelse var gratis.
Det løfte var for godt til at være sandt, mente Forbrugerombudsmanden, der meldte Tellio til politiet.
Ifølge Katrine de Neergaard, specialkonsulent hos Forbrugerombudsmanden, kunne man på selskabets hjemmeside læse, at opkald til mobiltelefoner og opkald til fastnet telefoner i visse lande ikke var gratis, men kostede en bestemt minuttakst.
I strid med flere paragraffer
Sagen er nu afsluttet med, at selskabet har betalt en bøde på 80.000 kroner for vildledende reklame i strid med markedsføringslovens § 3, stk. 1 og manglende prisoplysninger i strid med markedsføringslovens § 13, stk. 3.
Ifølge Forbrugerombudsmanden er udgangspunktet for bøden, at man skal have det dobbelte af markedsføringsomkostningerne i bøde.