Sådan kommer du til tops i søgemaskinerne
10 gode råd til søgemaskineoptimering
Enmandsselskabet oneweb.dk reklamerer for sig selv på nettet som ekspert i søgemaskineoptimering som så mange andre enmandsfirmaer.
Samtidig ligger firmaet på side 48 i en Google-søgning.
Hvorfor er oneweb.dk ikke bedre placeret, når hovedproduktet netop er søgemaskineoptimering?
Oneweb-ejer Henrik Ehlers forklarer:
"Det skyldes virkelig hård konkurrence på området. Der er efterhånden rigtig mange små og store firmaer om buddet. Hvis man bare i top 100, så har man noget godt at tilbyde."
Der er utrolig mange online-selskaber, der sælger søgeoptimering. Er det en branche for lettjente penge?
"Nej, men det er typisk et bi-produkt for mange webbureauer, der i forvejen sælger hjemmesideløsninger. Nogle enkelte, store selskaber arbejder dog udelukkende med søgemaskineoptimering."
Hvordan kan online-virksomheder kende forskel på gode og dårlige firmaer, der sælger søgeoptimeringsløsninger?
"Det er rimelig svært. Men et godt råd ville være at forhøre sig om optimerings-løsningerne hos især store virksomheder. Det kan godt betale sig frem for at søge på nettet efter gode optimeringsselskaber."
Kan en virksomhed ikke bare selv arbejde med søgeoptimering frem for at betale konsulenter for jobbet, når nettet alligevel flyder med gode og gratis råd til, hvordan man gør?
"Virksomheder kan sagtens gøre en hel del selv, når de kender de grundlæggende begreber. 9 ud af 10 gange kan man komme rigtig langt med at bruge de gode søgeord i overskrifter og brødtekster."
Hvis du skulle give tre gratis råd til søgemaskineoptimering, hvad det skulle det så være?
"Først og fremmest skal man indgå link-samarbejder med andre virksomheder samt bruge effektive søgeord i overskrifter og brødtekst."