I løbet af den sidste uges tid har kunder i Nykredit oplevet uregelmæssig drift og nedetid, når de har forsøgt at få adgang til deres netbank.
Ifølge Computerworlds oplysninger har netbanken været i sort i flere dage.
Underdirektør og udviklingschef for it i Nykredit, Martin Lütken, er yderst kortfattet, da Computerworld fanger ham for en forklaring.
Hvad er der galt med netbanken?
"Det skal du snakke med Niels Petersen (Nykredits kommunikationsdirektør,red) om," lyder det lakonisk.
Nels Petersen vil dog ikke sige andet, end at han kan bekræfte, at der er problemer med netbanken.
Nels Petersen, hvad er det for problemer, Nykredit oplever?
"Jeg kan ikke gå dybere ind i dem. Det giver ingen nytte for kunderne. Men det er rigtigt, at der er nogle problemer her omkring kvartalsskiftet, og det arbejder vi hårdt på at løse," siger han.
Hvornår forventer Nykredit normal drift igen?
"Det skal man aldrig love. Dem, der lover, skal altid forklare sig bagefter, fordi det ikke går sådan. Alle gør deres ypperste og vi tror, at det drejer sig om meget kort tid," siger Nels Petersen.
Kommunikationsdirektøren er ikke meget for at løfte sløret for, hvilken leverandør, der har fejlet. Nykredits it køres af BEC og JN Data. Sidstnævnte kører også Jyske Banks netbank.
"Vi vil slet ikke komme ind på leverandør-spørgsmålet. Det er jo ikke andres ansvar. Det er Nykredits ansvar, at tingene ikke kører så optimalt, som det skal. Det prøver vi ikke at tørre af på andre," siger Nels Petersen..
Brug telefonen i stedet
Nels Petersen opfordrer kunder, der stadig oplever problemer med netbanken, til at kontakte kundeservice, der i anledningen er ekstra bemandet.
"Ved at ringe til os kan folk få klaret deres transaktioner under alle omstændigheder," siger han.
Det er ikke første gang, Nykredit oplever problemer med netbanken.