Mobildata ligegyldigt for kvinder
Selvom markedet for mobildata i øjeblikket får meget opmærksomhed og mange markedsføringskroner fra teleselskaberne, kan det vise sig at være skønne spildte kræfter. I hvert fald hvis det står til kvinderne. De er nemlig ligeglade med muligheden for at kunne gå på nettet, tjekke mail og lignende på mobilen. Det viser en analyse, som Telia har foretaget. Undersøgelsen fastslår, at der tilsyneladende er stor forskel på, hvad teleselskabet markedsfører sig på, og hvad mobilkunderne rent faktisk forstår. (Berlingske Tidende)
eBay vil score skandinaviske dagblades rubrikannoncer
Det store amerikanske online-auktionshus eBay lancerer i begyndelsen af 2009 et direkte angreb på markedet for rubrikannoncer i Skandinavien. Ifølge medieanalytiker Henrik Schultz fra Kaupthing Bank er det et marked, der ligger på omkring 1,5 milliarder kroner. Den kage vil eBay nu forsøge at få en del af ved at udbrede dets særdeles populære rubrikannoncer, de såkaldte classsifieds, til de nordiske lande. eBay kaster sig over netop Skandinavien, fordi det er et område, hvor de endnu ikke er repræsenteret, men mener, der er stort potentiale. (Berlingske Tidende)