Artikel top billede

Den nyudnævnte Corena-direktør Toralf Johannessen har to vigtige opgaver forude. Han skal sørge for, at en ny standard vinder udbredelse og forsøge at skabe en bedre holdånd i firmaet.

Ny Corena-direktør skal samle firmaet

En ny standard til dokumenthåndtering skal i luften, og de nordiske medarbejdere skal knyttes tættere sammen. Det er prioriteterne for den nye Corena-direktør, Toralf Johannessen.

"Jeg vil helt sikkert tilbringe mere tid i Danmark fremover, men jeg flytter ikke."

Ordene er norske Toralf Johannessens. Han er nyudnævnt adminstrerende direktør i danske Corena, der leverer løsninger til dokumenthåndtering til fly-vedligeholdelse og har knap tyve medarbejdere i Danmark.

Og selvom han altså tiltræder firmaets øverste post med hovedsæde i Danmark, forlader han ikke hjemlandet Norge. Men det betyder ikke, at der ikke vil ske ændringer.

Skiftet på direktionsgangen kommer, efter at Corena-stifter og nu tidligere administrerende direktør, Steen Hansen, valgte at fratræde den daglige ledelse af firmaet for at hellige sig andre projekter. Han fortsætter dog som medlem af Corenas bestyrelse.

Norske erfaringer med ny standard

45-årige Toralf Johannessen kommer fra en stilling som chef for Corenas norske afdeling.

Han har tidligere arbejdet med tekniske dokumentationsløsninger baseret på den såkaldte S1000D standard, der skal forenkle dokumenthåndtering i forbindelse med fly-vedligeholdelse på tværs af den militære og kommercielle luftfart.

Standarden har hidtil været mest brugt i forsvarssektoren, men det er nu meningen, at den nye direktør skal udbrede den til også at omfatte den civile luftfart.

Tidligere har der været to forskellige standarder, men den nye standard skal altså gøre det lettere for leverandører af reservedele, der fremover blot har en enkelt standard at rette sig efter

Mere moderne, mere samlet

Og det er implementeringen af den standard, Toralf Johannessen skal få i luften. Kigger han i krystalkuglen, ser han lyst på opgaven.

"Implementeringen af den nye standard har virkelig fået et boost og vi er allerede et af de virkelig få selskaber, der har verdensklasseløsninger på det her område, så vi håber at kunne fastholde positionen," siger han.

Toralf Johannessen forklarer, at det blandt andet skal ske ved at samle selskabets to divisioner i én afdeling og centralisere beslutningsprocesserne, så det bliver mere effektivt.

"For vores kunder betyder det, at vi får mere ensartede og og tilpassede produkter med en bedre support. Mit job er at få det til at lykkes," siger han.

Den nye direktør lægger dog heller ikke skjul på, at medarbejderne i de forskellige nordiske afdelinger skal rystes bedre sammen. De har før levet ret adskilt. Det vil han lave om på.

"Jeg mener virkelig, at vi kan dele vores ressourcer bedre, så medarbejderne vil føle sig mere som en integreret del af resten af firmaet," siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere