Artikel top billede

Den nyudnævnte Corena-direktør Toralf Johannessen har to vigtige opgaver forude. Han skal sørge for, at en ny standard vinder udbredelse og forsøge at skabe en bedre holdånd i firmaet.

Ny Corena-direktør skal samle firmaet

En ny standard til dokumenthåndtering skal i luften, og de nordiske medarbejdere skal knyttes tættere sammen. Det er prioriteterne for den nye Corena-direktør, Toralf Johannessen.

"Jeg vil helt sikkert tilbringe mere tid i Danmark fremover, men jeg flytter ikke."

Ordene er norske Toralf Johannessens. Han er nyudnævnt adminstrerende direktør i danske Corena, der leverer løsninger til dokumenthåndtering til fly-vedligeholdelse og har knap tyve medarbejdere i Danmark.

Og selvom han altså tiltræder firmaets øverste post med hovedsæde i Danmark, forlader han ikke hjemlandet Norge. Men det betyder ikke, at der ikke vil ske ændringer.

Skiftet på direktionsgangen kommer, efter at Corena-stifter og nu tidligere administrerende direktør, Steen Hansen, valgte at fratræde den daglige ledelse af firmaet for at hellige sig andre projekter. Han fortsætter dog som medlem af Corenas bestyrelse.

Norske erfaringer med ny standard

45-årige Toralf Johannessen kommer fra en stilling som chef for Corenas norske afdeling.

Han har tidligere arbejdet med tekniske dokumentationsløsninger baseret på den såkaldte S1000D standard, der skal forenkle dokumenthåndtering i forbindelse med fly-vedligeholdelse på tværs af den militære og kommercielle luftfart.

Standarden har hidtil været mest brugt i forsvarssektoren, men det er nu meningen, at den nye direktør skal udbrede den til også at omfatte den civile luftfart.

Tidligere har der været to forskellige standarder, men den nye standard skal altså gøre det lettere for leverandører af reservedele, der fremover blot har en enkelt standard at rette sig efter

Mere moderne, mere samlet

Og det er implementeringen af den standard, Toralf Johannessen skal få i luften. Kigger han i krystalkuglen, ser han lyst på opgaven.

"Implementeringen af den nye standard har virkelig fået et boost og vi er allerede et af de virkelig få selskaber, der har verdensklasseløsninger på det her område, så vi håber at kunne fastholde positionen," siger han.

Toralf Johannessen forklarer, at det blandt andet skal ske ved at samle selskabets to divisioner i én afdeling og centralisere beslutningsprocesserne, så det bliver mere effektivt.

"For vores kunder betyder det, at vi får mere ensartede og og tilpassede produkter med en bedre support. Mit job er at få det til at lykkes," siger han.

Den nye direktør lægger dog heller ikke skjul på, at medarbejderne i de forskellige nordiske afdelinger skal rystes bedre sammen. De har før levet ret adskilt. Det vil han lave om på.

"Jeg mener virkelig, at vi kan dele vores ressourcer bedre, så medarbejderne vil føle sig mere som en integreret del af resten af firmaet," siger han.




IT-JOB

De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland (GEUS)

IT-systemadministrator søges til GEUS

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Konsulenter til strategi-implementering i nyt PMO-kontor

Metro Service A/S

Erfaren IT-supporter
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere