Regnskabs-software
Intui QuickBooks Pro: QuickBooks er formentlig det bedste regnskabsprogram til ikke-professionelle, der skal overføre regnskaber fra arkivskabet til den computer, de hører til på. De fleste handlinger - fra at skrive en check til at fakturere en kunde - er kun et par klik væk fra startbilledet.
Pris: Cirka 1070 kroner (200 dollars).
Backup og gendannelse
Mozy: Du kan og bør jævnligt lave backup af dine filer til en ekstern harddisk eller en NAS-enhed (network-attached storage) i virksomheden - men hvad hvis det hele går op i røg?
Du kan gardere dig med en online backup-tjeneste som Mozy, som automatisk arkiverer det, du beder den om sikkert via nettet. Du vælger bare det, du vil have backup af, og så ordner Mozy resten, enten mens du sover eller i realtid, efterhånden som filerne bliver ændret.
Pris: Cirka 27 kroner (fem dollars) per måned (ubegrænset brug).
Blogging
Wordpress: Hvis din virksomhed stadig ikke har en blog - en af de bedste metoder til at udsende opdaterede nyheder om virksomheden og dens produkter - er du kun cirka tre år bagud!
Men det er ikke for sent at være med: WordPress installerer det på få minutter, og platformen er legende let at bruge.
Faktisk er WordPress så simpelt at bruge, at dit team vil tigge og bede om at få lov til at skrive til bloggen i stedet for at beklage sig over, at det er for besværligt.
Pris: Gratis.
Kalender
Sunbird: Mozillas Thunderbird (som er vores forslag til valg af mail-program) mangler en kalender, så de fleste virksomhedsbrugere bruger det gratis program Sunbird til planlægning.
Det er en meget simpel applikation med mulighed for at se dage, uger og måneder, og den har endda en funktion, der giver dig mulighed for at sende din kalender til internettet, hvis du skulle få lyst til at offentliggøre den.
Du skal bruge et plugin til at integrere Sunbird direkte med Thunderbird.